V KOSTCE
Film o síle posedlosti, který vám jako divákovi rozhodně nic neusnadní. Okázale postrádá výraznější ženský prvek, nekonejší, jen zneklidňuje a nedává naději. Zprávy o výjimečném díle určitě nelžou, stojí ale za to všimnout si, jak jednotlivé prvky zůstávají po celou dlouhou stopáž podřízeny celku. Kamera, hudba i pojetí ústřední postavy jsou samy o sobě velmi specifické, přesto dohromady působí kompaktně a neodvádějí od sebe navzájem pozornost.
CELÁ RECENZE ZDETRAILERY
FOTOGALERIE
O FILMU
Paul Thomas Anderson patří ve svých šestatřiceti letech mezi nejrespektovanější režiséry současnosti. V Magnólii dokázal vymáčknout z Toma Cruise herecký výkon, který čekal málokdo, obsadil Adama Sandlera do romantického dramatu Opilí láskou a taky mu to vyšlo, ale posledních pár let se docela fláká. Anderson netočí filmy každý rok, ale právě o to víc je každý jeho nový snímek očekávaný víc než oznámení Stevena Seagala o konci kariéry. Tentokrát nás Anderson nechá nahlédnout do krutého světa obchodníků s ropou na přelomu devatenáctého a dvacátého století. Příběh o rodinných vztazích, lžích, hrabivosti a vzájemné nenávisti bude vyprávět o vztahu cynického texaského podnikatele a jeho sociálně smýšlejícího syna. V hlavní roli se na plátna vrací Daniel Day-Lewis, pro kterého bude sobecký ropný magnát teprve pátou filmovou rolí za posledních deset let. Anderson většinou tlačí ve svých filmech postavy a jejich vzájemné vztahy až do úplných extrémů a hrdiny nechává sáhnout si až na psychické dno, There Will Be Blood by proto nemělo být variací na seriálový Dallas. V případě tohoto filmu se navíc může Anderson opřít o román držitele Pulitzerovy ceny Uptona Sinclaira. V každém případě spolupráce dvojice Anderson/Day-Lewis slibuje výjimečný filmový zážitek. Nic jiného se v podstatě od režiséra Magnólie ani očekávat nedá.