Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.
Superman | 2025
csfd  imdb  kinobox
US premiéra: 11.07.2025
CZ premiéra: 10.07.2025
režie: James Gunn
hrají: David Corenswet, Rachel Brosnahan, Edi Gathegi, Isabela Merced, Nathan Fillion

Superman: Recenze


ikona
do_Od
David CorenswetDCJames GunnprotirecenzeRachel BrosnahanrecenzeSuperman
Jiný pohled na začátek nové éry DC komiksů. 

Ačkoliv u nás formátu druhých recenzí ke stejnému filmu říkáme oficiálně „protirecenze“, hned na úvod bych rád řekl, že se k Imfovu jako obvykle vynikajícímu textu nehodlám takřka vůbec vymezovat. Jeho rozhořčení ze současného Hollywoodu, za jehož vrcholnou ukázku považuje právě nového Supermana režiséra a scenáristy Jamese Gunna, je v mnoha ohledech pochopitelné. Zvlášť, když těch zklamání přišlo v poslední době tolik, a zároveň, když má člověk nyní před sebou potenciálně největší blockbuster letošního léta, a (možná právem) by tak čekal něco daleko…tradičnějšího.

A to zejména u Supermana – superhrdiny, kterého člověk chtě nechtě má stále zažitého v tom konzervativním staromilském pojetí Richarda Donnera, na který pak zkusil v podobném duchu navázat po letech Bryan Singer, jenom aby záhy přišel Zack Snyder a proměnil tuto komiksovou modlu v akční slowmotion spektákl s filozofickým rozměry klasické antické tragédie.

Ostatně já ty filmy mám taky rád. Muže z oceli doslova uctívám a ten – teď se mnozí osypou – temnější směr mi v post-TDK éře náramně vyhovoval. Čas ale neúprosně letí dál, doba se mění, a co současný žánr komiksových filmů (potažmo svět tam venku) potřeboval, je přesně to až násilně optimistické, barevné a přeplácené probuzení, jaké čerstvě naservíroval šikula zpoza trilogie Strážců Galaxie nebo druhého, toho razantně lepšího Sebevražedného oddílu.

Nejprve by se však hodilo začít tím, co vlastně nový Superman je. Je to film, který startuje novou kapitolu v DC komiksech. Nebudu se teď pouštět do polemizování, jestli je to dobře, nebo špatně, že se tyto ambice míchají s tím, jak vypadá a funguje jeden konkrétní film. Gunn zkrátka očividně pracoval s myšlenkou, že jeho Superman musí sloužit jako vstupní brána do širšího světa, a jako takový tudíž obsahuje nespočet odkazů, vedlejších postav, míst, názvů všelijakých společností i absurdně znějících hrozeb jako například antiprotonová řeka, která vypadá doslova jako něco, do čeho spadne Jack Black ve filmovém Minecraftu a děti u toho budou házet popcorn na plátno. Já to každopádně ochotně přijal, a to je dost možná ten největší důvod, proč můžu zbytek číst následovně.

Jakmile se tím totiž nenecháte zaskočit, tak v těch věcech i stylu vyprávění panuje jasný řád. Jednotlivé dějové kapitoly rozhodně nejsou samoúčelně rozházené do filmu jen tak halabala, aby se něco neustále dělo, ale mají své místo, své odůvodnění i využití v rámci příběhu. Někdy víc (Krypto a Justice Gang), někdy míň (redakce Daily Planet). Pořád to ale má svůj smysl. Tím se mimochodem snímek zásadně liší například od takového Flashe, kde určité scény často byly jenom proto, že je měla konkurence, nebo že prostě být mohly. Nejlíp to vystihuje záchrana miminka v Supermanovi, kde na ni dojde v momentě, kdy už divák ví, koho a co všechno je ochoten Kal-El zachraňovat (a navíc to slíbil výměnou za pomoc), kdežto v úvodu Flashe se miminka zachraňují, protože to někomu přišlo vtipné. Vypadá to, že dva dělají totéž, v obou případech je zapojeno kvantum CGI efektů, ale vpravdě by to nemohlo být vzdálenější. Každopádně naťuknul jsem charakterizaci a děj, tak si pojďme konečně říct, o čem a jaký vlastně ten nový Superman je.

Děj, podobně jako leckteré komiksy, začíná doslova uprostřed akce. Superman poprvé prohrál nějakou bitvu, plány Lexe Luthora jsou v plném proudu, Metropolis se zdá být zatím v pořádku, a do toho se dozvídáme, že zápletka bude tentokrát zřejmě velmi politická, jelikož se Superman angažoval v konfliktu dvou zemí nápadně připomínajících Rusko a Ukrajinu, a to se šedé eminenci jako Luthor, ale vlastně ani zástupcům vlády Spojených států, příliš nehodí do krámu. Navenek jim to totiž bere moc a dává ji do rukou metalidí, ještě navíc mimozemšťanů, jako je Superman. Už z toho stručného popisu je jasné, že těch motivů a témat je příliš na to, aby je jeden, ještě navíc „rodinný komiksový film“, zvládl adekvátně obsáhnout.

Pravdou je, že tento dějový oblouk je v podstatě tou hlavní slabinou celého snímku, protože jednoduše postrádá hloubku, jakou by si podobný geopolitický konflikt zasluhoval. Na druhou stranu ale dělá přesně to, co Gunn potřeboval – umožňuje velkému počtu postav, včetně té hlavní, aby se mohly projevit v enormním počtu situací a krásně tak ilustrovat, jaký nový Superman coby postava je, nebo na koho a proč může v budoucnu spoléhat. Dokonce všestranně líčí i tradičně pojatého Lexe, který zde není jen obvyklým zrcadlem kohokoli, kdo v současné době potřebuje zrcadlo, ale jednoduše tím starým dobrým zakomplexovaným miliardářem, jenž zoufale touží po pozornosti a nedovede se smířit s tím, že té se nyní dostává někomu, kdo je jeho přesným opakem. Houltovi jsem před filmem moc nevěřil, že si s takovou úlohou poradí, nakonec se ale možná stane i mým nejoblíbenějším představitelem slizkého Lexe.

Nicméně jestli Gunnův Superman něco dělá fakt pečlivě, tak je to charakterizace jeho protagonisty. Ať už skrze Luthora, hrdinské skutky Kal-Ela, nebo samotného Clarka Kenta. O tahounovi nového DC univerza se dozvíte vše podstatné nejen z parádně napsané scény rozhovoru mezi ním a Lois, ale i jeho trpělivosti vstříc psovi Kryptovi (mimochodem, kdo někdy měl psa, tak se do tohoto nevycválaného vořecha, co nezná svoji vlastní sílu, musí nevyhnutelně zamilovat), urputné snahy zachránit i tu poslední veverku, co zrovna stojí v cestě obřímu přerostlému monstru, nebo taky víry, že i jeho největší nepřátelé se můžou nakonec napravit. V dnešním cynickém světě je to asi naivní, možná dokonce hloupoučké – taky je to ale esence toho, co Superman odjakživa představoval, proč ve 30. letech minulého století coby komiksová postava vznikl, nebo v neposlední řadě inspirace pro nás všechny, na co bychom měli chtít aspirovat být.

Nový Superman startuje uprostřed, v mnoha ohledech je to ale vyloženě závan čerstvého větru v žánru, který potřeboval přetočit list a vrátit se k základům. Kdy naposledy vlastně byla v nějakém komiksovém filmu jednoduchá a funkční (!) romantická linka mezi hlavním hrdinou a jeho láskou? Corenswet a Brosnahan mají skvělou chemii, kterou využívají i na relativně malém prostoru a člověk se bude těšit na to, až je spolu uvidí příště. Samotnému představiteli Supermana se nakonec v roli daří úspěšně osamostatnit, takže jakákoli srovnávání s Cavillem před premiérou byla lichá – Corenswet to hraje jinak, vypadá jinak, a docela rychle se mu daří si to celé přisvojit. Jeho Superman je sice pořád trochu neotesaný, trochu pako, co nemá své emoce plně pod kontrolou, jinde je to ale kurážný kluk z Kansasu, co chce dělat věci čistě proto, že jsou správně. Ve filmu mu uvěříte radost, bolest, strach i vztek, což z něj dělá přesně toho „člověka“, kterého z něj Gunn chtěl mít, což je ostatně i celou pointou toho filmu.

Hlavně tady ale fungují emoce. Alfa a omega jakéhokoli filmu v mých očích. Jakmile se totiž rozezní povědomé chorály a hudba udeří jak ty známé, tak ty nové tóny, zatímco se děj začne rychle vyhrocovat, kterak situace zvážní, máte skoro až nakažlivou chuť být ve víru akce taky, abyste mohli přiložit ruku k dílu. Něco takového se mi zase tak často ve filmech nestává, Superman ale tuto svoji vlastnost těží na maximum a skutečně probouzí v divácích (a zejména fandech komiksové předlohy) touhu stát po jeho boku proti všem těm zlým lidem na druhé straně, kteří by takoví přitom vůbec být nemuseli, ale stejně jako v naší realitě, zkrátka takoví jsou. V tomto snímku neplatí, že nic není černobílé. Ono totiž některé věci fakt jsou. Někdy ta hranice mezi dobrem a zlem nemůže být jasnější, a tady je po dlouhé době film, který si to uvědomuje a bez okolků to i říká a svádí vás, abyste se přidali na jeho stranu. 

Na závěr řeknu jen to, že z kina jsem vycházel s pocitem, že to bylo za silných sedm, protože přes to všechno je zřejmé, že kdyby film zacílil na jeden motiv či téma, mohl by být vypiplanější a fungovat univerzálněji. Na druhou stranu z něj je hrozně cítit, že se Gunn teprve rozjíždí. Když jsem se dnes probudil, tak už s vidinou té opatrné osmičky plné naděje, že to ve mně bude růst, že to budu chtít vidět co nejdřív znova, a že se vyloženě těším, až se Gunn při svém návratu k té postavě bude moci naplno odvázat. Teď po dopsání jsem si tím vším jistý.


Přehrajte si trailer
Supermana brzdí fakt, že rozjíždí dost věcí naráz (paradoxně to ale není trio Hawkgirl, Mr. Terrific a Green Lantern, kteří naopak fungují znamenitě a zvlášť ten Guy Gardner si vás svou pózou nejspíš nečekaně získá) i zvolená zápletka, která přesahuje hranice Metropolis i Spojených států amerických. V čem ale vyniká – a co je mnohem zásadnější – je definování supermanovských hodnot, servírování parádní vizuální stránky i v návratu ke komiksové přímočarosti. Což o to, že tam je občas gunnovsky typický humor, dokud mají jeho filmy srdce na tom správném místě, nebudu je nikdy považovat za hollywoodské produkty nehodné mé pozornosti, času, ani trpělivosti, ale naopak jim budu dávat šanci a hledat v nich to dobré – přesně jako Superman hledá v nás.

Jako začátek nové éry tedy více než solidní a už se upřímně těším, co dalšího z tohoto světa vzejde. Dokud u toho totiž bude James Gunn, je to navzdory některým zdejším i redakčním názorům v dobrých rukou.

Komentáře
VŠECHNY KOMENTÁŘE (107)

Verdikt

avatar8/10

do_Od

Nový Superman není tak sevřené a mistrovsky uchopené komiksové dílo, jakým byly třeba třetí Strážci nebo druhý Sebevražedný oddíl. James Gunn totiž vedle samotného Supermana myslí i na širší DC vesmír, jenž je třeba co nejrychleji představit. Pokud tohle přijmete, máte velkou šanci najít v jeho filmu řád a smysl, který jednoznačně má, a pak si užít i veškerou tu tradičně zábavnou blockbusterovu práci okolo. Tak či tak se filmu nedá upřít jedna věc, a to že Supermana chápe, a že s ním pevně stojí na té správné straně historie. Je osvěžující, když film ví, co chce říct, a nebojí se to udělat i s vědomím, že to někoho možná naštve.



Hodnocení redakce

  • avatar5/10

    Cival

  • avatar5/10

    KarelR


Hodnocení čtenářů

  • avatar9/10

    Ravenhorn

  • avatar8/10

    novoten

  • avatar8/10

    verbst

  • avatar6/10

    rocketking

  • avatar2/10

    Bo X Be

  • avatar6/10

    b1aster

  • avatar4/10

    kyller

  • avatar7/10

    Slide

  • avatar6/10

    Rokle

  • avatar8/10

    PraSiteL

  • avatar3/10

    The Joker

  • avatar7/10

    Tomino

Superman: Recenze


ikona
imf
Hele, vezmi Zacka za ruku a skočte spolu po hlavě do… 

Jako by to bylo dneska, když se v roce 2005 chystala projekce prvního Nolanova Batmana, ale drtivá většina redakce byla ve Varech. Já pak Batman začíná napsal za devět a měl plnou pusu odvážné komiksové odbočky. Cival a spol. mi z lázeňských kulis nechtěli věřit. A dodnes mě podezírají z falešného optimismu, protože přece až Temný rytíř to všechno “posadil na koleje”. O dvacet let později si při psaní recenze na nového Supermana opět hraju na vojáka, co proti všem brání odbojný názor na osamělém kopci. Ok, tentokrát jsem jištěný Karlem a Matějem, ale tak trochu cítím při pohledu na americké ohlasy a nevěřící Tomáše v komentářích pod prvními dojmy, že ty dvě dekády psaní o blockbusterech mohou hrát roli. Jé, podívejte na imfa, jak křičí na mrak! Pojďme do kina, abychom si potvrdili, že si myslíme pravý opak.

Nikomu nebudu tentokrát bránit, aby se vydal do multiplexu na vlastní nebezpečí. Se stářím a zkušeností ne vždy přichází moudrost a nikdo v redakci nemáme patent na rozum, jen na vlastní názor. Pokusím se však na následujících řádcích rozkrýt, bez jakýchkoliv spoilerů, proč je pro mě Gunnův Superman vším, co na současném Hollywoodu nesnáším. A nebudu tentokrát analyzovat tvůrčí rozhodnutí nebo řešit zákulisní techtle mechtle. Budu se jen v té vyzvracené puffované rýži, která neměla kalorickou či jinou hodnotu ani ve chvíli, kdy si ji někdo v krámě koupil, snažit po vzoru televizních supervěštců najít nějaký smysl nebo astrologickou konstelaci, která by vysvětlila, proč taková zhůvěřilost a urážka všech filmových profesí prošla skrz devatero testovacích projekcí a sedmero verzí scénáře, aby skončila právě na vašem stříbrném plátně.

Ta čísla jsem si vymyslel, ale nebudu - přesně jak jsem slíbil - odhadovat, že šéf DC Studios James Gunn si od nikoho poradit nenechal a všechny ty báječně dětinské nápady si sám odkýval. Budu prostě a jednoduše “zákaznicky” hodnotit, s čím přichází renomovaná značka na trh. Vrhne vás doslova doprostřed vývojového cyklu, protože Superman podle úvodních titulků už tři roky zachraňuje svět, jak se mu zamane, aby právě ve chvíli, kdy se naposled zavrtíte v sedačce a vypnete mobil, dostal nakládačku od tajemného “iron mana”, přezdívaného Kladivo z Borávie. Ano, jsou tu fiktivní zemičky, abychom nikoho neurazili, neobratné štulce do konkurence (abychom zaručeně někoho urazili… připomíná vám kaiju příšera z trailerů mimozemšťana z Lilo & Stitch? Náhoda? Nemyslím si…), ale také dost neobratné výpůjčky z progresivnějších superhero projektů (The Boys, Invincible).

Úvodní nakládačka, která ovšem v Kal-Elovi nebudí žádnou snahu pátrat po tom, kdo mu poprvé v kariéře rearanžoval ciferník, má tak trochu parametry bondovského otvíráku, kdy má publikum lapat po dechu, nechápat souvislosti, ale být vzrušené, že se děje něco “nového”. Potíž je v tom, že Gunn na vás expozici, postavy a zdánlivě nepochopitelné zvraty háže lopatou dalších třicet minut, takže si připadáte jako, že je to pořád ten otvírák, pořád ten teaser, přičemž film se rozeběhne každou minutou a začne dávat střípky dohromady.

Je to omyl, z něhož vás následně vyvede přelidněné Metropolis, v němž se to hemží superhrdiny, ale nepochopitelně nejvíc lidí je v redakci stále-ještě-primárně-novin Daily Planet, kde ale novináři sedí s nohama na stole a koukají na televizní zprávy, případně se trefují do Clarka, že mizerně píše. Lois Lane už s ním neoficiálně randí, ale doma u snídaňovečeře ho tepe za nepochopení základní novinářské etiky, mezery v geopolitice a bezbřehou naivitu, s níž důvěřuje diktátorům, co právě plácnul přes zadek, že už příště zlobit nebudou. Prostě tak trochu jako když sekýrujete u nedělního oběda svého tátu, co čte pokoutně řetěžové e-maily a nad svíčkovou se šesti se vás snaží přesvědčit o tom, že mu hnijou meruňky kvůli chemtrails.

Ještě že tu máme Lexe Luthora, na jehož bedrech leží kompletně všechny vysvětlovačky, takže nejbohatší muž světa a certifikovaný génius je nakonec jen druhořadým bondovským záporákem, jehož plány diskreditovat neregistrovaného přivandrovalce, vždycky někdo zhatí. Nikoliv tedy Superman, který má mezery nejen v geopolitice, ale i v obsluze vlastních superschopností a základní výrokové logice. Ale to už možná prozrazuji moc, ačkoliv Gunn do scénáře vysypal úplně všechno, co ve své ADHD hlavě našel. I proto působí prostředek jeho Supermana jako mashup tří sezón těch desetiminutových raníčků se Supermanem, animovaných minipříběhů, v nichž se vždy problém objeví odnikud a stejně nikam také zázrakem zmizí, jakmile ho záporák v dětsky primitivní zkratce vysvětlí a nechá se zlikvidovat jedním, maximálně dvěma tahy, protože na víc kreativity není prostor ani nálada. 

Podobně zběsilým způsobem servíruje Gunn diabolický plán Lexe Luthora, nad nímž nesmíte ani sekundu přemýšlet, protože by okamžitě přestal dávat smysl. Ono ale stačí jen na chvilku zapnout mozek během spíše ubíjejících a nikterak invenčních akčních scén (řeky neosobních pixelů nalevo i napravo), abyste začali pochybovat, zda koukáte na superhrdinský epos nebo už rovnou na jeho parodii v režii tvůrců Scary Movie. 

Ta hranice je skutečně velmi, velmi rozmazaná, protože stejně jako jsou filmové parodie pouhou snůškou nenavazujících skečů, i tady je bolestně vidět, jak Gunn neumí vyprávět koherentní příběh. Začne jednu hrozbu, aby z ní nechal hrdiny nepravděpodobně hladce vybruslit, ale zároveň těsně před vyvrcholením za rohem vysype z další kapsy třeba antiprotonovou řeku, jež ustí do černé díry. “Proč tu něco takovýho je?”, řvala tehdy Sigourney Weaver, když v Galaxy Questu narazila ve vesmírné lodi na komnatu plnou legračně velkých cirkulárek a parních bucharů. “Kdo, sakra, napsal tuhle epizodu?”, zakončí svůj rant. A já si na ní u Gunna několikrát vzpomněl. Potíž je v tom, že Galaxy Quest JE parodie, kdežto Superman má být sebevědomým startem nového superhrdinského univerza.

Je z něj cítít, ba z něj přímo stříká snaha dělat věci jinak, než bylo doposud zvykem. Nečekejte však slibované retro a Supermana stříbrného věku. Sám Gunn vlastně ani neví, kam chce patřit. Z nějakého důvodu mají různé postavy v Luthorově týmu i v Daily Planet estetiku sedmdesátkových pornoherců, evidentně GenZ Hawk Girl leží na gauči a čte si noviny a většina zvratů, včetně odhalování SKUTEČNÉ agendy hlavních zlounů, připomíná spíš odflinknuté premisy devadesátkových televizních seriálů.

Musel bych skutečně zabrousit hlouběji do děje, abych promluvil o zmařené šanci vykreslit Luthora jako zrcadlo dnešních techbros a kapitánů nadnárodních internetových korporátů, kteří kombinují pomýlenou snahu zachránit svět, co je ještě v pořádku, a dát smysl svému přebujelému egu. Luthor mohl být Elon Musk, mohl to být klidně konspiracemi posedlý Joe Rogan, nebo klidně prostě jen starý dobrý Luthor z komiksu. Jestli jste si mysleli, že Jesse Eisenberg, servírující senátorkám vybuchující sklenice s moči podobnou tekutinou, byl pro plešatého komiksového záporáka pomyslným dnem, pak radši rovnou vytáhněte krumpáče.

Hereckým vrcholem filmu pro mě není pes Krypto, který se nechá v rozhodujícím okamžiku utáhnout na virtuální veverku, a jinak prostě spíš trojčí jako nevychované štěně, nýbrž brilantně vyklidněný Edi Gathegi jako Mr. Terrific. Je úplně jedno, že tomu herci či postavě nemůžete přijít na jméno. Zatímco Nathan Fillion jako Green Lantern s pitomým tupé jede sám za sebe (v mnoha ohledech) a je mu vlastně úplně buřt, co se děje kolem něho, Gathegiho Mr. Terrific je evidentně jediným géniem ve filmu i jeho upachtěně budovaném světě, z jehož chování crčí, jak moc nechápe, proč jsou všichni kolem takoví idioti. Včetně samotného Supermana, pohledné, leč zcela účelové Lois Lane, incelovsky přepjatého Jimmyho Olsena, “neviditelného” Perryho Whitea, nebo adepta na nejzbytečnější, ale zároveň nejkomiksověji vypadající bimbo všech dob - Cat Grant v podání Mikaely Hoover. Ne, Mikaela nemá Only Fans, což je to první a poslední, co vás v souvislosti s ní napadne.

Nevýrazně obsazené a povrchně se chovající postavy by za ideálních podmínek pošouply do centra dění Davida Corensweta v hlavní roli, ale tomu bohužel chybí charisma v obou polohách. Jako Clark Kent je příliš sebejistý a “mužný”, jako Superman neustále chybuje a je nikoliv v nesnázích, ale na hraně samotné existence. Aby taky ne, když má podle jeho robosestřiček slezinu, srdce a plíce, takže si na něj s chytrou strategií může vyšlápnout i vylepšený smrtelník! Ve srovnání se Snyderovým Mužem z oceli by to redakční tým z Gunnovy Daily Planet projel na celé čáře, ale proč se omezit na specifickou disciplínu, pojďme rovnou k tomu nejposvátnějšímu - podstatě supermanovské mirkodušínovitosti. 

I tady se Gunn snaží pošlapat předlohu, resp. snaží se čerpat z progresivních komiksových pohledů na Supermana z posledních dekád, přežvýkat je, nechat trochu podusit v žaludečních šťávách, a pak je chlístnout na plátno s roztržitostí osmiletého děcka, co metne dlažku do výlohy bez ohledu na následky. A proč? Kvůli desetiminutové životnosti jednoho z půl tuctu zvratů, na kterých stejně přestane záležet ještě před rádoby epickým finále. Přesně tuhle lenost, s níž do scénáře sype páté přes deváté, arogantní neochotu s kýmkoliv cokoliv konzultovat, Dunning-kruegerovskou důvěru ve vlastní superschopnosti a absenci rudého majáčku pochyb, že jsem možná něco přehnal nebo nedomyslel, Superman na úsporné dvouhodinové stopáži projevuje tak konzistentně, že se mu z duševního vyčerpání přestanete divit a necháte to absurdní divadlo prostě dohrát před vašima bezmocnýma očima.

Future is now, old man! Tohle není můj Superman, tohle není vyprávění, co mě v dětství přikovalo do sedaček a otevřelo doširoka oči mé fantazie, do té doby trénované jen na dobrodružných knížkách a pohádkách z úst mojí milované babičky. Možná budu přehlušen stovkami či tisíci jednovětných komentářů ve stylu “Vůbec nejvíc nejlepší. Pes na hrad!” nebo “Gunn to zas dokázal. Clark a Lois Hype!”, odsouzen do role brblajícího staříka, co nedovede vypnout, nedovede se “naladit” na aktuální mainstream. Můj palec dolů bude pomalu klesat do rozbouřené antiprotonové řeky a Zaslav s Gunnem bude dál spřádat plány na tucet dalších podobných trachtací.

A nebo… publikum procitne v jedné z těch třiceti závěrečných a zcela absurdně z přediva filmové historie vykloubených minut, načež samo sobě řekne, že tuhle kýčovitou antihmotu odmítá považovat za cokoliv jiného než lunaparkovou kulisu bez hlavy a paty, která se omylem vydává za film a nikoliv za kolotočářskou atrakci na Matějské - takovou tu, kde mají všichni divně obkreslené postavy ze slavných předloh, sedačky vržou a fungují na dobré slovo a do pozadí hraje na plné pecky Michal David. V osmi letech to milujete, ve dvanácti odevzdaně akceptujete, ale s nástupem puberty prostě od života za svých pár stovek chcete víc. Future is now, tady se láme chleba, který rozhodne o tom, jestli budeme do kina chodit na velké příběhy za velké peníze, nebo se spokojíme s čímkoliv, co nakrmí meme generátory a pocit, že jsme si to ve FOMO davu odškrtli jako další bójku v moři kulturního zmaru, kde kvalitu neurčuje dílo samotné, ale schopnosti markeťáků a SEO oddělení. 

Loučím se skandálními třemi z deseti, což mnohé z těch, co rovnou sjeli k číslu a zamířili do komentářů, jen utvrdí v generační brázdě, která se tu a tam otevře nad kapesním MovieZone vesmírem. A na závěr ještě jednou připomínám, že na Supermana byste do kina měli jít hlavně proto, že se vám chce. Můj názor by vás neměl znejistit, spíš podnítit vaši zvědavost a kritické uvažování. 


Přehrajte si trailer
Není nic příjemnějšího, než si po filmu jen tak pokecat, ať už naživo nebo v komentářích. Je jedno, jestli stojíte na té či oné straně, před dvaceti lety jsme MovieZone založili právě proto, abychom lidem nabídli platformu, kde si budou moci o své lásce k filmům nejen číst, ale hlavně povídat. Tak šup do kina a uvidíme se na druhé straně. 

Komentáře
VŠECHNY KOMENTÁŘE (345)

Verdikt

avatar3/10

imf

Verdikt: Gunnovský řetízák, který do zemdlení roztáčí nové zápletky, nové zvraty a nové úhly, aniž by cokoliv dokončil, vysvětlil nebo odvyprávěl. V čím dál tím barevnějším reji hloupých dialogů, povrchních postav a naivních metafor se začne i silným žaludkům navalovat. Pak to musí ven, načež se v tom začne šlapat… někdo dokonce i uklouzne. Kdybych to byl býval vědel, tak bysem sem nechodil!



Hodnocení redakce

  • avatar5/10

    KarelR

  • avatar6/10

    crom

  • avatar8/10

    do_Od


Hodnocení čtenářů

  • avatar9/10

    Ravenhorn

  • avatar8/10

    woody

  • avatar6/10

    Revan

  • avatar6/10

    cabal

  • avatar6/10

    b1aster

  • avatar4/10

    kyller

  • avatar6/10

    Cross

  • avatar6/10

    Rokle

  • avatar3/10

    The Joker

  • avatar7/10

    Tomino

  • avatar7/10

    the dark knight

  • avatar6/10

    belasis

© copyright 2000 - 2025.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace