V KOSTCE
Psychologická bitva pro dva hráče: mladého ambiciózního detektiva a seriového vraha, který už na pohled není žádný dobrák. Julius Ševčík natočil vizuálně omamný, avšak těžko definovatovatelný multižánrový umělecký odkaz budoucím generacím. Jediná jasně definovatelná věc na Normalu je, že asi spoustu lidí zklame, protože čekali klasický "napínavý thriller" ve stylu Mlčení jehňátek. Tím totiž opravdu není. Mimochodem, herci jsou brilantní.
CELÁ RECENZE ZDETRAILERY
FOTOGALERIE
O FILMU
Julius Ševčík natočil jeden jediný film a ukázal nám, že nad českou kinematografií ještě nemusíme lámat hůl. Vedle okoukaných dramat českých režisérských stálic plných stále stejných herců se najednou objevil Restart. Moderní, dravý, chytrý, napínavý a vizuálně přitažlivý. Největší nevýhodou Restartu byl jednoduchý scénář, ale i tak zanechal film velmi dobrý dojem. Julius Ševčík se teď vrací a vypadá to, že jeho novinka by zase mohla trochu rozčeřit hladinu čím dál tím víc zasmrádlého českého filmového rybníka. Normal se odehrává ve třicátých letech minulého století v Německu a hlavním hrdinou je několikanásobný vrah, který konečně stojí před soudem. A i když by ho většina lidí nejraději viděla v pekle, do celého procesu rázně promluví mladý ambiciózní advokát, jenž chce dokázat, že jeho klient je blázen. A mezi tím vším je manželka hlavního hrdiny, která sama neví, co si má myslet. Podle slov tvůrců by Normal měl být thriller a to je žánr, který u nás nevzniká (Na vlastní nebezpečí prosím nezmiňovat). Herecké obsazení je vyloženě lahůdkové a vizuální stránku filmu by měl navíc jistit i kameraman Antonio Riestra, jenž pracoval na filmech jako Amores Perros nebo Frida. Všechno zkrátka vypadá zatraceně zajímavě, což se při nejlepší vůli o většině českých filmů říct nedá. Tak snad v lednu dostaneme důvod, proč zase alespoň na chvilku věřit v lepší zítřky českého filmu.