V KOSTCE
Tommy Lee Jones pátrá po svém zmizelém synovi a zjišťuje, že armáda už není taková, jaká bývala. Režisér oscarového Crashe natočil velmi působivou ale na sledování poměrně náročnou psychologickou detektivku o tom, kam až je člověk schopný zajít, aby zjistil pravdu a co všechno musí udělat, aby se s pravdou vyrovnal. Vynikající herecký výkon Tommy Lee Jonese, působivá kamera a inteligentní scénář dělají z V údolí Elah velmi dobrý film, i když pomalé tempo může být pro leckoho nepřekonatelnou překážkou.
CELÁ RECENZE ZDETRAILERY
FOTOGALERIE
O FILMU
Když filmař vyhraje Oscara, pomůže mu to v kariéře. Když vyhraje dva, je superhvězda. Když ale vyhraje dva za sebou, může si dovolit natočit životopis Alberta Einsteina s Madonnou v hlavní roli. Paulu Haggisovi se téměř podařilo odnést si plešouna dva roky za sebou, ale v případě Million Dollar Baby se od něj štěstí při závěrečném ceremoniálu odvrátilo. Díky tomu se musí věnovat poněkud normálnějším projektům. A chce se mi říct „díky za to,“ protože i přes zaváhání v případě Vlajek našich otců má v Haggisovi Hollywood jednoho z nejzajímavějších scénáristů (a konec konců i režisérů) současnosti. Jeho příštím projektem bude (po)válečná detektivka In the Valley of Elah. Jejím hlavním hrdinou bude stárnoucí voják Hank Deerfield, jehož syn, taktéž voják, dezertoval po návratu z Iráku. Při pátrání po něm budou muset Hank i jeho policejní kolegyně kopat hodně hluboko, aby zjistili, co za podivným zmizením mladého vojáka vězí. A pro spoustu lidí budou jejich otázky hodně nepříjemné. Paul Haggis si po Crashi může dělat prakticky co chce, protože dokázal, že i s malými finančními prostředky umí natočit excelentní film. Proto má v případě In the Valley of Elah k dispozici naprosto luxusní herce. Navíc je téměř jisté, že se nespokojí jen s obyčejnou kriminálkou z vojenského prostředí, ale určitě na nás chystá něco trochu hlubšího, což je jenom dobře. Na jeho nový film však budou už úplně jiné nároky, než tomu bylo v případě malého dramatu o rasismu v Los Angeles. Karty má však Haggis v ruce rozhodně slušné. Teď záleží jen na něm, jestli dokáže, že Crash nebyla jen náhoda.