O FILMU
Na konci 21. století si s námi opět evoluce zahraje nepěknou hru. Mezi běžnými lidmi se totiž čím dál tím častěji začnou objevovat vyvinutější jedinci, jimž proudí krev v těle trochu rychleji a tak jsou schopni nadliských výkonů - po fyzické i psychické stránce. A aby scenárista splnil veškerá pravidla knížky "Jak zacházet s provařenými klišé", obstaral jim ještě upírské choutky, které způsobila právě krevní nemoc, napomáhající Darwinovi. Není divu, že vláda se od téhle skupinky nakažených distancuje a vyžene je na okraj lidské společnosti. To je prvním impulzem k zahájení partyzánské války mezi "zdravými" lidmi a Nakaženými, jak je začnou média častovat. I mezi upířími Supermany se však skrývají dobráci od kosti a jedním z nich je dívka s exotickým jménem Ultraviolet. Její mateřské pudy se ozvou, když sleduje popravu šestiletého kloučka. Rozhodne se jí překazit, popadnout dítě a utéct kdovíkam... kdo už uvažuje nad tím, že ten kluk má klíčovou důležitost a jeho existence vede minimálně k celosvětovému spiknutí, ten by se mohl rovnou sbalit a odjet psát béčkové sci-fi do Hollywoodu. Zřejmě by vydělal jmění. Kurt Wimmer něco podobného udělal, ale v ultralevném Equilibriu prokázal krom základních scenáristických kliček i potřebný vizuální cit a tak se z něj stala tak trochu undergroundová internetová modla, kolem které se stavějí vzdušné zámky. Uvidíme zda svůj statut potvrdí druhým velkým filmem, který je Equilibriu rámcově hodně podobný. Christiana Balea však Wimmer vyměnil za Millu Jovovich a pod ruku jí dal stále zajímavějšího Camerona Brighta (Godsend, Running Scared a brzy i X-Men 3). První obrázek slibuje minimálně příznivcům Underworldů příjemné radovánky se sličnými děvami a exotickými zbraněmi. Všichni snad ale víme, že tohle kvalitu celku neurčuje.