
Diskuze k filmu The Storied Life of A.J. Fikry
příspěvky
Napsat příspěvek
váš komentář
Do této diskuze ještě nikdo nepřispěl, buďte první.
TOP Diskuze
48Fenomenální John Wick zapsal nové maximum! Shazam je megapropadák 39TOP 11 nejlepších filmů Quentina Tarantina 34Nolan natočil svůj nejdelší film. Obří stopáž čeká i třetí Strážce Galaxie 43John Wick: Kapitola 4: Recenze 22Dungeons & Dragons: Čest zlodějů: Recenze 22Téma: 10 skvělých filmů roku 2022, které vás možná minuly 20Víkendový výplach #710 o Johnu Wickovi a Indiana Jonesovi 43Shazam propadl ještě víc než Black Adam! Zachrání Warnery Flash? 12Medvídek Pú: Krev a med: Recenze 11První reakce: Air: Zrození legendy vrací Afflecka na vrchol, má 100 % pozitivních recenzí
Komentáře
- Bostonský škrtič: RecenzePoluxNejnovější počin na filmařsky vděčné téma nechvalně proslulé série vražd z první poloviny 60s, o které do dnešních dní panují jisté pochybnosti, týkající se oficiálních výsledků vyšetřování, respektive skutečné identity pachatele, patří do kategorie procedurálně pojatých historických rekonstrukcí, věnujících se samotnému vyšetřování páchaných vražd důsledně krok za krokem a byť je ze strany tvůrců patrná snaha vykreslit známé události, oproti mnoha předchozím zpracováním, zase z trochu jiného úhlu pohledu (středobodem vyprávění není tentokrát policejní vyšetřování, ale investigativní pátrání na tomto poli začínající novinářky a její služebně starší a rovněž zkušenější kolegyně), za což si tvůrci zaslouží pochvalu, v konečném důsledku ovšem zůstali na půli cesty a nepodařilo se jim žádným výraznějším způsobem vystoupit z početné řady svých předchůdců.
Ruskin, který se zde zhostil jak režie, tak také scénáře, se ve svém filmu rozhodně může opřít o slušné herecké obsazení. Knightley v hlavní roli zvládá divákům prodat svou postavu novinářky, která jako první odhaluje potenciální spojitost mezi několika spáchanými vraždami ve městě a přes počáteční nedůvěru svých nadřízených a postupně vzrůstající nelibost svého manžela a především pak vedoucích zástupců místního policejního sboru se vydává po stopě neustále unikajícího pachatele, zanechávajícího za sebou čím dál tím více mrtvých těl, bez jakýchkoliv problémů, stejně tak Coon ve vedlejší roli zavedené investigativní novinářky a zprvu nevyžádané kolegiální podpory v jedné osobě předvádí více než zdařilý výkon a zejména jejich zásluhou sbírá film plusové body. Taktéž zde potěšila účast hereckých veteránů Nivoly a Coopera, na které je obvykle spoleh a naštěstí nezklamali ani tentokrát.
Ruskinovi se v průběhu filmu daří prostřednictvím výpravy, kostýmů a lokací budovat slušnou dobovou atmosféru 60s (pravděpodobně zásluha produkujícího Scotta) a tradiční pomůcka podobných krimi produkcí a totiž funguje ve vybraných scénách až překvapivě skvěle. Současně fakt, že se pozornost tvůrců v tomto případě zaměřuje nikoliv na policejní detektivy, ale na dvojici investigativních novinářek, spolu s nenápadným zakomponováním feministického motivu, který do celého příběhu přirozeně zapadá, v minulosti mnohokráte zpracované téma vítaně oživuje.
Ovšem to je stran jednoznačných kladů filmu víceméně vše. Pocity napětí, natož nějakého strachu, na straně diváka se během celého filmu prakticky nekonají. Nemalé problémy pak nastávají po stránce dramaturgie příběhu. Tempo filmu po , což nastane zhruba v polovině děje, značně poklesne a Ruskinovi se až do samotného závěru nepodaří znovu přeřadit na vyšší rychlostní stupeň. Film tak poněkud rozpačitě doklopýtá do cílové rovinky, ve které namísto rozhodujícího vzepětí všech dostupných sil bohužel předvede poloospalý finiš, jelikož konec celého případu úplně vyšumí do ztracena.
Do jisté míry je to samozřejmě dáno vlastní povahou historických událostí, kterých se film vcelku věrně drží, protože i skutečný případ (jak už to tak v realitě bývá) postrádá nějaký vyloženě strhující a divácky vděčný klimax, nicméně šikovný tvůrce si dokáže poradit i s takovou nepřízní osudu (viz Fleischerova slavná klasika z 60s na totožné téma). Ruskin naneštěstí není jedním z nich a tak divákům dodal jen obstojnou dobovou krimi se zajímavou premisou a povedeným obsazením, které ovšem hází klacky pod nohy pokulhávající zpracování. Škoda nenaplněného potenciálu. - imf vs. Hollywood #12: John Wick slaví, Jonathan Majors bude žehlit průšvihyimfI kdyby se všechno toho 8. května vyřešilo a soud ho zprostil obžaloby (bez ohledu na to, zda to bylo nedorozumění, nebo paní dostala zaplaceno), ten měsíc a půl nadělá spoustu škody. Miliony si přečetly o tom, že někoho zfackoval, reporty o jeho očištění si přečte jen pár lidí. Má štěstí, že hraje záporáka, ale stejně...
- Nolan natočil svůj nejdelší film. Obří stopáž čeká i třetí Strážce GalaxieHoracekomorný Oppenheimer a bude mať 3 hodky? zaujímavé. ale Nolanovi verím, ten by si nedovolil napchať zbytočnú vatu do filmu.
o úspechu a neúspechu tu nebudem písať pri Oppenheimrovi. Nolan je za mňa ťažko predvídateľný.
u GoG mi to je v podstate jedno. nemám rád celú sériu ale Marvel tiež upadá. ako tu už niekto písal, chcelo by to už mať aj nejakú kvalitu. hoc sú to z časti prorodinné filmy, tak nemusia byť sprosté. viď. Fablemans. ale tipujem, že nepadne miliarda. a trend zhoršovania CGI efektov je ako päsť na oko.
u oppenheimera skôr pôjde viac o "šuškandu" ako o recenzie.
naposledy som narazil u The Whale, kde dĺžka filmu prekročila hranice. rovnako aj u EEAAO a zbytočné vyplňovanie vatou. to isté aj u včerajšieho JW4. niektoré scény, najmä skopnutie zo schodov, kedy som sa už začal nudiť.
© copyright 2000 - 2023.
Všechna práva vyhrazena.
Všechna práva vyhrazena.