O FILMU
Velké korporace jsou občas fajn. Třeba když rozdávají balónky nebo dárkové poukázky. Čas od času se ale rozhodnou, že by nebylo marné utopit pár milionů v nějaké fajnové reklamní kampani. A když už utrácet, tak ve velkém stylu. Ještě než Baz Luhrmann prošustroval pět milionů na Chanel No. 5 a ještě než se Jason Statham začal živit kurýrováním, odklepnuli si němečtí sousedi z BMW minisérii jménem The Hire. Cílem bylo sehnat ty nejlepší režiséry z celého světa a nechat je natočit za velkorysé peníze desetiminutovou reklamu s nějakým tím bavorákem v hlavní roli. A k autu samozřejmě potřebujete řidiče. Stačilo lusknout prsty a zjevil se Clive Owen, tehdy ještě neznámý Brit, kterému to však za volantem slušelo natolik, že ho dneska zbožňují miliony fanoušků na celém světě. Člověku se ani nechce věřit, že k téhle týmovce došlo už před pěti lety. Výsledkem byli nadšeni všichni - vedení automobilky mělo reklamní DVDčka pro své partnery, režiséři si přišli na slušné peníze a všichni ostatní dostali krátké film na které se nezapomíná.
The Hire je výjimečný jak ve světě reklamy, tak ve světě filmu. K podobným kooperacím dochází maximálně jednou za deset let a to je velká škoda. Pokud vám to z nějakého důvodu uniklo, nebo snad máte averzi k západoněmeckým přibližovadlům, zkuste si přečíst následující řádky a třeba si to rozmyslíme. Dnes uplynul přesně jeden rok od založení V.I.M. rubriky. Rozhodli jsme se proto pojmout dnešní titul trochu netradičně - mozaiková struktura The Hire k tomu přímo vybízí a je to titul pro který máme slabost všichni. Proto dnes zazní hlasy nás všech. Každý si vybral kraťas jeho srdci nejbližší a napsal o něm pár řádek. Nenechte se však zmýlit, celkem jich existuje osm. V našem výběru se nedostalo na Hostage od Johna Woo a Powder Keg od Alejandra Gonzáleze Iñárritua. Ale teď už neváhejte, zařaďte spolu s námi jedničku a jedem. Vstříc dalšímu ročníku V.I.M.