O FILMU
Není žádným tajemstvím, že vztah redakce MovieZone k současné české kinematografii není úplně nejvřelejší. Naštěstí nedávno Jan Svěrák ukázal, že se u nás pořád ještě existují profesionálové, kteří svému řemeslu rozumí a i to loňské překvapení v podobě Pravidel lži bylo docela příjemné. Do skupiny těch zábavnějších a lepších filmů by se mohly dostat i Tajnosti režisérky Alice Nellis. Její Ene Bene i Výlet byly velmi dobré filmy, které ukázaly, že „příběhy o malých českých lidech,“ které kvůli dvojici Hřebejk/Jarchovský (hlavně tedy kvůli druhému jmenovanému) tak nenávidíme, mohou být vlastně i velmi dobré. Příběh Tajností vypráví o jednom jediném dni Julie, ženy ve středních letech, které najednou dojde, že jejímu životu něco chybí. A to něco je piáno. I přes odpor manžela Richarda a dcery Cecílie si jde Julie tvrdě za svým a při hledání toho pravého hudebního nástroje zjišťuje, jak na tom se svým životem vlastně je. A moc hezký pohled to pro ni nebude. Alice Nellis se opět obklopila zajímavými herci a pokud se jí podaří udržet úroveň vlastních scénářů, mohly by být Tajnosti vedle Vratných lahví už druhým českým příjemným překvapením letošního roku. Což je něco, co malý český filmový rybníček potřebuje jako sůl.