LOVEní: Recenze
10:20 | 29.03.2019 |
Zkušený řemeslník Karel Janák se po letech strávených v televizi snaží zase oprášit svou zašlou kinoslávu. Jenže navazovat na úspěchy Snowboarďáků a Rafťáků divnostmi jako Cuky Luky Film nebo loňský Důvěrný nepřítel je docela odvážné, a tak se Janák protentokrát rozhodl opravdu neriskovat a předhodit nenáročnou romantickou komedii, na níž si divačky bez problémů smlsnou a kritici pohrdlivě odfrknou. No, karty jsou rozdány, takže já to narušovat nebudu.
Ester Geislerová hraje docela obyčejnou pětatřicetiletou slečnu, kterou před oltářem opustí snoubenec. Přespříliš starostlivá maminka (Veronika Žilková) a odbržděná slovenská kamarádka (Evelyn Kramerová) dávají ženě zcela v mezích žánru jasně na vědomí, že bez chlapa není nic, a tak je třeba si rychle někoho nabrnknout. Následuje tedy plejáda idiotů ze seznamky, kteří naplňují široké spektrum stereotypů (mamánek, gay, geek, necitlivý sporťák či asociální ajťák v ucházejícím podání Jakuba Prachaře) mužů, s nimiž je velmi těžké si něco začít. To vše proto, aby Ester i jedna mužská postava došli k proměně a zjistili, že navázat pěkný vztah lze (s notnou dávkou trapasů) i postaru, bez online seznamek. Krása. Že jste podobný příběh už slyšeli? Ano, nemohli jste ho totiž neslyšet, pokud jste v životě zakopli alespoň o jednu romantickou komedii.
Distribučně je trochu škoda, že tahle oddychovka s šíleným názvem přichází docela krátce po úspěšných Ženách v běhu, s nimiž mají až příliš společného – včetně ponižování mužů i žen jako naprosto nekompetentních jednorozměrných bytostí. Pokud ale přistoupíme na to, že se v případě LOVEní díváme na zcela tuctovou romantickou komedii, jež se o pražádnou žánrovou subverzi nepokouší, můžeme uznat alespoň řemeslné kvality – což u tuzemské kinoprodukce v posledních letech není zdaleka standardem. Janák navíc stále ovládá jistý komediální timing, přestože se o nic jiného než prvoplánový humor nepokouší.
Ke konci se tahle jinak myšlenkově sterilní vztahovka pustí i do trochu odvážnějšího pohledu na manželství, přesto zase jednou zamrzí, kolik motivů mohlo být dohráno do důslednějšího konce: fenomén Tinderu a povrchnost online seznamování, společenský život ve středně velkém městě (příběh se odehrává v Pardubicích a mnoho tamního product placementu i s gustem využívá) či třeba možnosti vztahu po třicítce. Bylo by z čeho vybírat, ale to tu rozhodně od začátku nikdo nechtěl – a ani nepotřeboval.
Zároveň je vidět, že Janák sleduje zahraniční trendy, a tak s rolí slovenského torpéda Kramerové přichází s vlastní variací na Rebel Wilson. Inu, proč ne. S trápením hlavní hrdinky (jakkoli je její neschopnost nutná pro to, aby se vůbec nějaký příběh mohl odehrát) se jistě velká část něžnější poloviny divácké obce dokáže ztotožnit, o čemž svědčí i úspěšná návštěvnost z prvního víkendu. Janák tedy předkládá vcelku zvládnutý nenáročný produkt, který samozřejmě z mé hodnotící mřížky nevychází nejlépe – ale jako oddechové pousmání nad vztahovou neschopností obou pohlaví postačí.
Verdikt
Rimsy
Žádný úkrok stranou, ale poměrně přehledně natočená romantická komedie s nenáročnými frky a ještě méně náročným příběhem. 106 minut marného hledání s Ester Geislerovou ale při dostatečném vypnutí mozku přežít dokážete.
Vaše hodnocení
Podobné filmy
Hodnocení čtenářů
- 5/10
hroubek
- 5/10
malylada
- 3/10
Likan7
- 5/10
vana008
- 4/10
Sos0
- 1/10
rublik05
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
Zapomenuté heslo
Přihlášení
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Vytvářet filmové blogy
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry