V KOSTCE
Představení Dejvického divadla, nastudované původně Evaldem Schormem a znovu oživené řežisérem Lukášem Hlavicou, dostává v Karamazových filmovou podobu. Inscenace se v ní prolíná s fiktivními příběhy herců a jednoho diváka, kamera je pronásleduje zákoutími prázdné továrny a vzduchem létají slova o bohu i smrti. Sledování Karamazovových určitě nabízí smyslový zážitek, kterého se jinak v kině u českého filmu sotva dočkáte. Zároveň je to ale tak trochu kašírka podobenství a myšlenkové závažnosti.
CELÁ RECENZE ZDETRAILERY
FOTOGALERIE
O FILMU
Český film má jen málo jistot a v posledních týdnech přichází i o ně. Filip Renč a Milan Šteindler zklamali na celé čáře a zbývá už jen pár režisérů, kteří by mohli reputaci české kinematografie napravit. Jedním z nich je i Petr Zelenka. Jeho Knoflíkáři jsou kult, scénář k Samotárům patří k tomu nejlepšímu, co tu kdy vzniklo a tři roky staré Příběhy obyčejného šílenství se také povedly. Film Karamazovi je opět natočen podle Zelenkovy divadelní hry, která si bere motivy z klasického románu F. M. Dostojevského, avšak Zelenka je natolik originální režisér, že můžeme čekat cokoliv, jen ne konzervativně natočenou adaptaci. Podle všeho by se jeho novinka měla zaměřovat spíše na divadelní návštěvníky než na slavný příběh. Těžko říct, co si pod tím můžeme představit, ale každý pokus o originalitu v české kotlině bychom měli vítat s otevřenou náručí. Zelenka díky svému jménu neměl problém se sháněním zajímavých herců a Ivan Trojan je ve filmových Čechách jednou z mála hereckých jistot. Velmi zajímavě však zní účast polského skladatele Jana A. P. Kaczmareka, který získal Oscara za hudbu k Hledání Země Nezemě. Převod divadelní hry na filmová plátna ale nikdy nebyl jednoduchý, tak doufejme, že se to Zelenkovi podaří i tentokrát minimálně stejně dobře jako minule.