Cival
Nemýlím-li se tak Tarantino čeká nejen na rating, ale i na finální sestřih svých Basterdů. Pokud zvěsti platí, krátí se. A krátí se i kvůli rozpačitým recenzím, které nezachránilo ani Tarantinovo domácí teritorium, festival v Cannes. Pár pisálků z něj sice odjíždělo s nadšeným šklebem, celkově se ale pan Velkohubý dočkal nejhorších recenzí své kariéry. Což skeptiky nepřekvapí a optimisty vůbec nerozhodí, těšit se budou dál. Po traileru tuplem, protože ten řeže ještě důsledněji než první ochutnávka. Hudební dramaturgie klapla na výbornou a Basterdi se předvádějí za zády s hned několika vypečenými songy, které v sobě mají drajv i tarantinovskou stylovost. Za jedna. Skládání dohromady už tak perfektní není, lépe řečeno, jednotlivé pasáže na sebe nenavazují úplně elegantně a neústí v takovou audiovizuální masáž, u které by i škarohlídi zatajili dech a instinktivně zmáčkli Replay. Ale pořád to je velmi dobře upečený trailer, s lahůdkovými odstřelovačkami nácků (hned na několik způsobů!), se sympatickou stylizací a se solidním zástupem fešand s kvérem (Diane Kruger mile překvapuje, na rozdíl od zubícího se Eliho a drmolícího Brada Pitta, jehož dialekt mi už po dvou minutách hryže uši). Jako divák, co Basterdy příliš nesleduje, bych ale neodhalil nějaké dělení na kapitoly a avizované razantní změny stylu. Pokud na ně opravdu dojde, trailer je trochu zbytečně kamufluje a pokouší se lákat davy na přímočarou nazi střílečku. Aneb další podvod proradného Hollywoodu, jako bychom i tak aspoň dva nezažili týden co týden.