O FILMU
Jodie Foster se vrací. Herecká ikona proslulá svou nechutí ukazovat se na červeném koberci ve společnosti mužů či tupě exhibovat v debilních filmech (i za velké peníze) se po další odmlce své kariéry vrací na výsluní. Stejně jako v případě Fincherova Úkrytu ji zlákaly nástrahy inteligentního thrilleru ve stísněném prostředí, jenž spoléhá víc než na pompéznost na efektivní ekvilibristiku scenáristů. Ti posadili Jodiinu postavu Kyle Pratt do letadla našlapaného výletníky z Belína do New Yorku a na vedlejší sedadlo uvelebili její dceru. Jenže ta se po chvíli ztratí, ne a ne se najít, což je v jednom uzavřeném vznášedle stovky metrů nad zemí věc více než podivná. Není divu, že hvězdně obsazená posádka zoufalé Jodie nevěří ani slovo a stejně jako ostatní cestující si nechápavě ťuká na čelo. Jenže přijít v letadle o drahocennost se nepřechází s klidným úsměvem, tím spíš když jde o vlastní (teď už oficiálně neexistující dítě). Takže žádná projekce, žádné buráky a Martini pocucávané brčkem, v téhle změti letušek a zádumčivých pilotů začíná tvrdý boj o znovunalezení vlastního děťátka i vlastní příčetnosti. Ambiciózní thriller, jenž se pokusí vyhnout rozpakům z tematicky spřízněných Ztracených vzpomínek, režíruje německý chlapík Robert Schwentke.