O FILMU
Rutger Hauer, ten člověk, který v poslední době hraje v céčkových srágorách americké prezidenty, zlé afektované padouchy nebo tlusté lidi, kteří se příliš nehýbou, měl kdysi dávno našlápnuto k tomu, aby se z něj stala herecká hvězda. Dneska je sice jeho hvězdný status na úrovni Jiřího Pomeje, ale pořád po něm zůstaly filmy jako Blade Runner, Jestřábí žena a v neposlední řadě i Stopař. Jednoduchý příběh o mladíkovi, který v dobré vůli nabere do auta stopaře, ze kterého se vyklube sériový vrah s bizarním smyslem pro humor, se ve svém žánru stal klasikou a pro autostop byl tím samým, čím byly několik let před tím Čelisti milovníky koupání. Právě po tomhle filmu sáhl ve své produkční společnosti Michael Bay a po Texaském masakru motorovou pilou a 3:15 zemřeš se tedy podíváme i na opuštěné silnice, kde jeden vyšinutý stopař udělá lidem okolo sebe ze života peklo. Rutger Hauer si tehdy svou roli na sto procent užil a nahradit by ho měl Sean Bean, což vůbec není špatná volba, protože tenhle Angličan už si pár ukázkových hajzlů střihnul s nemalým úspěchem. Přesto by ale bylo naivní čekat něco víc, než další z řady průměrných hororových remaků. K podobným filmům se asi nikdy nebude Hollywood chovat s respektem, který by si zasloužily, ale jméno Michaela Baye v kolonce producent slibuje, že alespoň po vizuální stránce by to mohlo stát za to. Dave Meyers točil klipy například pro Offspring a právě na šikovné klipaře má Bay docela oko. Snad se tedy nedočkáme jen dalšího thrilleru s přístupností PG-13 a s absencí krvavých scén. Kultovní pojídání hranolek z originálu by si takovéhle zacházení nezasloužilo.