O FILMU
Dominik Dán je nejúspěšnější současný slovenský spisovatel. Pod tímto pseudonymem se ukrývá důstojník kriminálního oddělení, jehož každá nová kniha (o Vánocích 2014 vyšla v pořadí dvacátá) je zaručeným bestsellerem. Detektiv Krauz vyšetřuje vraždy v napůl fiktivním Našem Městě, které se nápadně podobá Bratislavě. V Rudém kapitánovi je Krauz nováčkem na oddělení vražd. Píše se rok 1992, je po revoluci a krátce před rozpadem Československa. Na hřbitově je vykopána mrtvola někdejšího kostelníka s hřebíkem v lebce. Vyšetřování vraždy odkrývá praktiky bývalé StB, která si vedla spis na „padlé kněží“ a jejich prostřednictvím vydírala církev. Všechny stopy vedou ke specialistovi na „konečné“ výslechy, známému pod jménem Rudý kapitán... Nákladné slovensko-česko-polské koprodukci trvalo téměř celou pětiletku, než padla první klapka. Za projektem stojí především Michal Kollár, který byl jako producent nominován na Českého lva za Klauny. Tentokrát se ujal i režie a do hlavních rolí obsadil jak slovenskou, tak i českou a polskou hereckou elitu.
No a samostatnou kapitolou je dabing, kterej je děsnej. Přišlo mi, že všichni dabovaní herci mluví pořád stejně bez ohledu na situaci, občas je dost blbě rozumět, což bylo taky tím, že byly dialogy dost potichu (už nevím, jestli byl celej film tak tichej a jestli to náhodou nebyla závada v kině, nebo jestli jsou ty dabovaný dialogy opravdu tišší než zbytek audia).