O FILMU
Tom Tykwer se u mě těší výsadnímu postavení. Moc tvůrců, kteří by neustále dobývali a pak zase vypadávali z pětky mých nejoblíbenějších režisérů, není. Tak dva nebo tři, což může citlivého Němce samo o sobě hodně těšit, jelikož mu společnost dělají pánové jako Mendes a Linklater, přes které Tykwer (Nebe, Lola, Princezna a bojovník) pravidelně přeskakuje s každým novým filmem. A oni mu to potom oplácí. :-) Neděste se, že jste rozklikli další výbušnou redakční zpovědnici (Guilty Pleasures myslím bohatě stačily), dnes se konzervativně zajímáme o jen jeden film a jeho interesantní ukázku. A na začátek hned dobrá zpráva pro ty, co neumírají blahem u Tykwerových zasněných romancí (fuj, cynici!): Tom docela ostře žánrově zatočil při adaptaci knihy Patricka Süskinda, která převádí motiv vraždy, věčný to filmařský impuls, do Francie osmnáctého století. Jean-Baptiste Grenouille ztvárněný Benem Wishawem má pekelně citlivé sliznice, kanálky, nervová zakončení a kdo ví jaké další tělesné součásti (v anatomii se zrovna nevyznám), které jeho čich povyšují nad nozdry obyčejných smrtelníků. Proto dokáže umíchat ten nejlepší parfém. Fascinací míří k dokonalé vonné směsi... posedlostí k vraždě! Snad alespoň díky ní se natrvalo uchová to vzrušující ženské aroma. Rozsáhlá evropská koprodukce se začne ukazovat na podzim letošního roku.