Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.
Matka versus android | Mother/Android | 2021
csfd  imdb
US premiéra: 17.12.2021
CZ premiéra: 07.01.2022
režie: Mattson Tomlin
hrají: Chloë Grace Moretz, Algee Smith, Raúl Castillo, Owen Burke, Jared Reinfeldt

Matka versus android: Recenze


ikona
do_Od
androidiChloë Grace MoretzMatka versus androidNetflixrecenzesci-fi
James Cameron by plakal, Alfonso Cuarón protáčel panenky a John Krasinski se smál tak nahlas, až by ho sežrala první obluda v doslechu. Tak špatná je nejnovější postapokalyptická sci-fi od Netflixu. 

Terminátor, Potomci lidí a Tiché místo. Tři filmy, kulty, stavební kameny, na kterých režisér Mattson Tomlin evidentně vybudoval svůj nejnovější sci-fi snímek Matka versus android. Tři filmy, které byste si v kterýkoli moment pustili mnohem radši, a kterým bohužel zoufale unylý a tragicky zpracovaný nový příběh z nudně nadesignovaného postapokalyptického světa od Netflixu nesahá ani po kotníky.

Děj se točí kolem mladého páru, který v bizarním úvodu přežije vzpouru strojů, jenom aby se o pár měsíců později ocitl sám v lesích na útěku před vražednými androidy. Hlavní hrdinka Georgia (Chloë Grace Moretz) je naprosto nezajímává a vyjímaje toho, že čeká dítě, ji nelze nijak dál definovat. Její přítel a nastávající otec Sam (Algee Smith) je zase trochu hloupý, trochu naivní, a k tomu poměrně neschopný. Společně tvoří dvojku, které budete od prvních minut přát rychlou smrt, protože sledovat je chodit, mluvit, spát a další den to celé opakovat z vás rychle vysaje veškerou energii do života.

To ale není všechno. Lokace jsou jen o chlup zajímavější než v loňském Chaos Walking, který jsem sice v redakčním žebříčku nejhorších filmů roku 2021 vytěsnil, ale novinka s bývalou Hit-Girl mi tohle PTSD zase velice rychle obnovila. Když si vzpomenu, s jakým úžasem jsem poprvé sledoval Cuarónovy Potomky lidí, a zasadím to do kontextu dneška, kdy se z postapokalyptických sci-fi stal de facto splachovací žánr plný teenagerů, bez ambicí, s nulovou snahou o invenci a recyklující stále dokola ty samé scény, přepadá mě deprese.

Ale zpátky k příběhu Matky. Poté, co najdou útočiště v jedné srandovní vojenské základně, je těhotná Georgia po stupidním činu Sama vykopnuta, a pár je nucen přejít tzv. Zemi nikoho, aby se dostal do Bostonu, odkud údajně odplouvá loď do Jižní Koreji. Kde je z nějakého důvodu bezpečněji než ve Státech. Pokud vás zajímá proč, jak, nebo byste třeba chtěli vědět něco víc o celé té androidí vzpouře, máte smůlu. Film místo toho řeší nezajímavá dramata obou hlavních postav, a z okolního světa přitom nevidíte prakticky nic. Zatímco u Tichého místa tohle nebyl problém, protože jsme sledovali partu sympatických postav, jejichž vztahy poháněly děj kupředu, přičemž film zároveň oplýval jak vynikající zvukovou, tak i vynalézavou obrazovou stránkou, Matku nic z toho nezachraňuje. Pochmurný snímek zkrátka plyne dál, nic se v něm neděje, pak dojde na jednu honičku na motorce v lese, další mimózní kecání s jednou novou vedlejší postavou, směšnou inflitraci domku s androidy a rázem jsme ve finále.

To pak celému připitomělému ději ještě nasazuje korunu tím, jak moc cool a šokující se snažili tvůrci přichystat zvrat, aniž by přitom řešili, že to třeba vůbec nedává smysl. Snímek má vážně blíž k Chaos Walking než k výše zmíněným milníkům, minimálně z hlediska globální měřítka nezjistíte z filmu ani prd o tom, proč lidé válku s roboty prohrávají. Navíc se to celé odehrává zhruba tak na třech lokacích a postavy jsou do jednoho naprosto fádní, ploché, zbytečné.


Přehrajte si trailer
V zásadě jediná pochvala tak míří až k samotnému konci, kdy snímek přece jen něčím překvapí a vykřesá minimum emocí. Tou dobou už je ale samozřejmě pozdě, protože doslova čekáte, až najedou závěrečné titulky a celé to kolosální mrhání vaším časem bude u konce. A fakt nemůžu říct, že by mi to uteklo. Výkon Moretz nestojí za řeč, hrát umí, jenom nemá co. A vlastně ani o koho by se mohla opřít. Jediná jakž takž ucházející scéna je ta infiltrace, a i nad tou je lepší moc nepřemýšlet. V zásadě tak doporučuju vyhnout se téhle sci-fi velkým obloukem, a při příští příležitosti se omluvit tvůrcům Red Notice, protože ti na rozdíl od této produkce alespoň natočili něco koukatelného a do jisté míry zábavného. Je to možná z bláta do louže, ale při všem tom nadávání na Netflix je vidět, že většina lidí vůbec netuší, jaké "klenoty" služba nabízí. Buďte rádi za Baye, Thurbera a možná i za toho Snydera. Netflixovské dno sahá daleko hlouběji.

Komentáře
VŠECHNY KOMENTÁŘE (13)

Verdikt

avatar3/10

do_Od

Matka versus android je dalším ze série splachovacích sci-fi, které vykazují nulové ambice i snahu žánr jakkoli obohatit, a místo toho vsází na jednoduchý scénář s minimem akce a přesně nulou zajímavých postav. Tuhle zoufalost nezachraňují herci, soundtrack ani kamera, a vy byste se jí měli vyhnout pokud možno tím největším obloukem.



Hodnocení čtenářů

  • avatar5/10

    Ravenhorn

  • avatar4/10

    Nexus6

  • avatar3/10

    Palo111

  • avatar4/10

    maddy1111

  • avatar3/10

    tata73

  • avatar3/10

    PamPero

  • avatar2/10

    peter316

  • avatar5/10

    PetrZajic

© copyright 2000 - 2022.
Všechna práva vyhrazena.
Hosting zajišťuje: Stable.cz
Kontakty: Technická podpora | Redakce

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace