V KOSTCE
Kdo byl zrádce a kdo hrdina? Mají vůbec taková označení smysl? Do jakých křivek se dokáže po desítkách let sama stočit lidská paměť? Jan Hřebejk a Petr Jarchovský se v jednom ze svých nejlepších filmů vzdali humoru a byť se i tentokrát zabývají minulostí, nejde o žádný hořký či nostalgický výlet, nýbrž o vrstevnaté účtování a zpytování.
CELÁ RECENZE ZDETRAILERY
FOTOGALERIE
O FILMU
Jan Hřebejk a Petr Jarchovský jsou známá dvojka. V Česku těžko najdete úspěšnější filmové tvůrce, vedle úspěchu ale mají společné ještě jedno: už nás přestávají bavit. Jejich spolupráce nepřináši tolik ovoce jako dřív, Jarchovského scénáře jsou navíc pořád na jedno brdo a ačkoliv stále umí dostat Čecháčky do kina, už to prostě není ono. Změní na tom Kawasakiho růže něco? Těžko říct, každopádně Jarchovský za ni dostal 1. cenu Sazky za nerealizovaný scénář, což by mohlo lecčemu napovídat. Navíc se jedná o desátý film téhle dvojice a vůbec poprvé dojde ke změně žánru - Kawasakiho růže bude čistokrevné drama. Vyprávět má o muži, který je nařknut z udavačství za socialismu, což je sice doba Jarchovského scénářům velmi milá, tentokrát se ale většina příběhu odehrává v současnosti. Naděje, že Hřebejk a Jarchovský přijdou s něcím vyloženě novým, je tedy veliká. Oba jsou zjevně talentovaní tvůrci a podobně zásadní změny (točí se navíc ve Švédsku) by jim mohly prospět.