Hon: Recenze
09:00 | 15.01.2013 |
Přehrajte si trailer Vinterberg na to jde tentokrát z jiného konce – svého hrdinu utopí v jednom průseru, za to pořádném. Frekvence, s jakou se věci zvrtávají, zůstává podobná Submarinu, ale na emocionální poloose se toho tentokrát odehrává výrazně víc. Hlavní hrdina Honu, Lucas, je totiž celkem normální chlapík, jako třeba my nebo sousedovic Franta odvedle. Má to v hlavě srovnané a vyzařuje z něj sociální inteligence, je snadné se s ním ztotožnit, protože vyznává normální lidské hodnoty. No a o to víc to všechno bolí. Dokáže totiž mnohem lépe zprostředkovat dojem, že něco podobného by se bez větších obtíží mohlo odehrát i ve vašem okolí a vyvíjet se v rámci podobného scénáře. A hlavně dokáže zprostředkovat bolest a marný boj jednotlivce, proti kterému se spikl systém.
Na plátně tolik emocí nebylo už dlouho.Vinterberg je silnější, než kdy předtím. Ze slavného Dogmatu 95 už zbyly jenom ozvěny a fragmenty a netřeba si jím už vypomáhat k „zajímavějším“ výkonům. Na papíře i za kamerou je znát obrovská tvůrčí jistota a schopnost vyprávět velké, přesto niterně procítěné příběhy, které jdou za hranici „běžného Hollywoodu“, přitom zůstávají pevně na zemi. A Mads Mikkelsen je unikátní případ hereckého frajera, který i po roli záporáka v Casino Royale neodmítá šance na malé nenápadné filmy svých kamarádů.
Herecké výkony jsou obecně tím, co Hon tolik žene kupředu. Mikkelsen překonává rekordy v klidném myšlení a vnitřních bojích, aby ve správnou chvíli prostě explodoval, malá debutující Annika Wedderkopp a jejího slova dodávají filmu děsivě vyhrocený rytmus. A skvělý Thomas Bo Larsen v roli jejího otce doplňuje silný trojúhelník do formy, která může načít velká životní témata jakými jsou kamarádství na život a na smrt a důvěra v bližního svého.
Není potřeba vypichovat jednotlivé fragmenty děje a připravovat se o překvapení, neposkvrněného diváka totiž Hon zasáhne nejlíp. Mělo by stačit jenom dodat, že na plátně tolik emocí nebylo už dlouho a vy byste rozhodně měli být u toho.
P.S. Bod dolů za úplný závěr, kde už Vinterberg příliš tlačí na „uměleckou“ pilu.
Verdikt
k0C0UR
Čtyřicetiletý Lucas vypomáhá v mateřské školce, kde je obviněn ze zneužití malé holčičky. Bez ohledu na pravdu je nevybíravým způsobem hnán do kouta bez možnosti se jakkoliv rozumně hájit proti slovu malého dítěte. Nový film Thomase Vinterberga je ukázkovým příkladem malého filmu, který stojí plně na scénáři a hereckých výkonech a nepotřebuje k úspěchu žádná jiná větší kouzla. Je silný, tematicky ožehavý a nebude vám z něj dobře.
Vaše hodnocení
Hodnocení redakce
- 8/10
Cival
- 9/10
Rimsy
Hodnocení čtenářů
- 10/10
Vasek
- 9/10
luksa
- 10/10
Invisigoth
- 7/10
Revan
- 8/10
cabal
- 9/10
malas
- 9/10
pytlik
- 9/10
Rouder
- 7/10
Rokle
- 10/10
Tomino
- 10/10
Phil cze
- 10/10
hondza
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
Zapomenuté heslo
Přihlášení
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Vytvářet filmové blogy
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry