V KOSTCE
Důchodce Michael Caine má plné zuby gangů mladistvých, a tak si pořídí zbraň. Zbytek si domyslete. Bezchybně zahraný a velmi dobře zrežírovaný thriller o tom, že mstít se může člověk v každém věku, kazí jen nepříliš povedený závěr. Nečekejte druhé Gran Torino, Harry Brown je mnohem jednodušší a přímočařejší. Povedený je ale bezpochyby.
CELÁ RECENZE ZDETRAILERY
FOTOGALERIE
O FILMU
Michael Caine má doma dva Oscary, na krku více než pětasedmdesát a těší se respektu a úctě jako málokterý herec. Přesto když se rozhodl vzít i v tomhle věku roli, v níž bude střílet do lidí, nepůsobí to ani trošku směšně. Caine si totiž v sedmdesátých letech zahrál pěknou řádku drsňáků a třeba takové původní Chyťte Cartera neztratilo ze svých kvalit vůbec nic. Harry Brown by měl být příběh bývalého vojáka, jenž se snaží dožít v klidu a v pohodě na anglickém venkově. Bohužel v poslední době se mu toho klidu a pohody moc nedostává, protože banda teenagerů tu začala dělat tak trošku vyrvál a občas to poměrně brutálně přežene. Harry má ale jenom jedny nervy a když s výrostky nechce nic udělat policie, postará se o to on sám. Ačkoliv může Harry Brown připomínat svou zápletkou eastwoodovské Gran Torino, v tomhle případě se nejspíš útoku na Oscary nedočkáme. Harry Brown by měl být čistokrevný thriller. Otázka je, jak se k tomu všemu postaví debutující Daniel Barber.
Michael Caine je sice se svým civilním hraním mnohem uvěřitelnější a akčnější než Eastwoodův cool děda, který ale drsně víc mluví než jedná... jenže bohužel oproti mému očekávání hraje ve filmu, který je stoprvní parafrází na mstitelské téma jen částečně. Víc prostoru než by si zasloužil postupně se odhodlávající děda tu totiž mají naprosto nezajímaví policisté a otevřená vzpoura obyvatel gheta proti nim... což by asi mělo být chápáno jako zasazení lokálního problému (dědovi zabili kamaráda) do širšího rámce (anarchie je špatná), ale nedává to moc smysl a hlavní policistka se chová naprosto dementně, takže je všechna ta omáčka okolo spíš otravná než zajímavá. A speciálně samotný závěr je svou hloupostí a patetičností přímo směšný.
Caine je drsňák, ale tenhle souboj se špatným scénářem prostě nemohl vyhrát, i přesto že ho kryla místy vážně skvělá režie... a tak dokonce ani toho Eastwoodova hodného dědečka ze sousedství nakonec překonat nedokázal. Byť jen hodně těsně.
7/10