O FILMU
J.J.Abrams je tajnůstkář a doslova si v tom libuje. O zatím nepojmenovaném projektu (říkejme mu třeba Cloverfield, to zní nejlíp;) se prakticky nevědělo, než se na něj před Transformery objevil teaser. Na Abramsovu nahozenou producentskou udičku se v tu chvíli chytla prakticky celá filmová komunita, ačkoliv ještě vlastně nevěděla, na co že to Abrams diváky loví. Bude to monster-movie, horror, sci-fi o invazi? O tom dneska spekuluje prakticky každý, kdo se kolem filmů ochomítá a nikdo v tom nemá jasno. Abrams jakožto producent dokonale zpracovává potenciální diváky, kteří mu sami dělají reklamu na film, u nějž není známý dokonce ani režisér. Spekuluje se o jménu, které vidíte v příslušné kolonce, ale stejně jako všechno kolem Cloverfieldu, který možná Cloverfield ani není, je to jenom pravděpodobná alternativa. Jediné, čím si krom data premiéry můžeme být jistí, je způsob, kterým má být Cloverfield zpracován - aby se divák cítil opravdu jako uprostřed vřavy, bude vše natočeno jako domácí video. Nápad je to jistě originální a v trochu jiné podobě se objevil už u Záhady Blair Witch, kterou mimochodem Cloverfield svou reklamní kampaní značně připomíná. Divák se jistě rychle identifikuje s postavami, otázkou ale je, nakolik ještě takový film bude schopný budovat příběh, který funguje v rámci propagace, ale na plátně potřebuje pevnou režisérskou ruku. Může se totiž stát, že ať bude jakkoli pevná, film si budeme pamatovat spíš díky výborné Abramsově strategii než díky člověku, který se zatím skrývá za oparem tajemna.