O FILMU
Amerika 60. let je pro většinu z nás asi tolik známá, jako postup kalibrace hlavního pozorovacího zařízení v meteorologické stanici. Proto jsou tu čas od času hodní tvůrci z nezávislé scény (vedení pány Weinsteiny), aby vnesli trochu historie a umění do našich zaprášených poliček, kde se válí převážně akční blockbustery 90. let. Dnes se podíváme na postavu jménem Edie Sedgwick – kontroverzní ženštinu, která v polovině šedesátých let plnila titulní stránky časopisu Vogue, aby se plynule přesunula k alkoholu a drogám, které ji asi nejvíce křížily dráhu modelky, k níž byla předurčena. Nevadí. Zanedlouho potkala popkulturního antihrdinu Andyho Warhola a svět se znovu zatočil. Warhol z ní udělal svou oficiální múzu, zaplnil její podobiznou nespočet pláten a nasoukal ji i do některých svých filmů. Především s ní však trávil enormně času v bývalé továrně na klobouky (odtud název filmu), kterou proměnil na proslulé útočiště bohémů, feťáků a umělců na pokraji společnosti. Segdwick se poté uchýlila k Bobu Dylanovi a než zemřela s jednoduchou diagnózou „moc jsi chlastala, holka!“, stačila se ještě vdát… o tom všem už chtěl v roce 1980 vyprávět Warren Beaty, který koupil na tenhle příběh práva. K realizaci však nikdy nedošlo a tak se dočkáme až nyní pod režijní taktovkou u nás prakticky neznámého George Hickenloopera.
Pro Warholovu tvorbu mám slabost, ale George Hickenlooper natočil poněkud mělký, vizuálně blyštivý film. Jádro pudla,proč Warholku po pár dnech považuji jen za průměrný kousek,spočívá nejspíš v tom, že si režisér nedokázal vybrat, zda natočí drama nebo životopis,pokusil se zdolat obě mety a svým způsobem nedocílil ani jedné. Sienna Miller podává solidní výkon, ale Guy Pearce je coby podivínský génius scénářem okleštěn a zrazen. Hayden Christensen se v roli Ediiny lásky snaží, seč mu sličná tvářička stačí, ale plochost postavy by do 3D nedokázal převést snad ani Edward Norton.
...6/10...