O FILMU
První Underworld měl tak vypečený trailer, že všichni očekávali div ne druhý Matrix (v undergroundovém pojetí). Režisér Len Wiseman si zkrátka až moc hrál s vysokorychlostními kamerami, bodovým osvětlením a těsnými koženými oblečky (ale Kate Beckinsale sluší, tak co?). Výsledkem však byla splácanina Romea a Julie, ve které se to hemžilo upíry, vlkodlaky a občas i něčím mezi. Točit jen pro efekt se zkrátka občas nevyplací (minimálně v recenzích vám to pak dají sežrat). Než se však stačili diváci vzpamatovat, nechali v pokladnách kin nezanedbatelný obnos a vzhledem k pidirozpočtu tak Wiseman dostal možnost své chyby odčinit. Nebo zopakovat? Ve druhém díle se vydáváme do minulosti (což jste mohli pochopit už z názvu, ne? Ehm ;), abychom pokračovali (Ehm!) v románku Selene a Michaela (poloupíra, polovlkodlaka). Ocitneme se ve feudálních časech, kde se však pořád najde místo pro Seleniny bouchačky (končím s ehm... budu už jen neviditelně naříkat) a pak se objeví Arciupír, který vypadá jako nepovedený genetický pokus a se svými netopýřími křídly má zjevně problémy v menších místnostech. To ho štve a tak chce, aby podobně trpěli všichni. Hodlá vytvořit novou (takže vlastně starou... tenhle film je plný paradoxů) rasu původních upírů. Naše děvečka v koženém S/M oblečku a její milý se skelným pohledem samozřejmě nechtějí opustit vrchol potravního řetězce, takže se bude střílet, skákat a saltovat. Jako vždycky.