O FILMU
Pokud bychom měli jmenovat dvě divadelní hry, které nejsilněji zasáhly do dějin americké kinematografie, pravděpodobně by obě spojovalo jméno moderního zámořského dramatika Tennesseeho Williamse. Podobně jako Kočka na rozpálené plechové střeše se i Tramvaj do stanice Touha soustředí na expresivní dialogovou formu, v níž se skrze propracovanou psychologií vybarvují i ty nejvypjatější typy vztahů. A že nám Williams ve svém vrcholném díle představuje skutečně hustou konstelaci... Krásná, ale kulantně řečeno lehce vyšinutá Blanche (Vivien Leigh) přijíždí za svou mladší sestrou Stellou do New Orleans. V rodinném hnízdečku ségry a jejího manžela Stanleyho Kowalskiho (Marlon Brando) se zabydlí se stejnou samozřejmostí, s jakou neustále předvádí své uvadající půvaby. Čančání a neustálý boj o mužskou pozornost by sám o sobě nebyl tak nebezpečný, pokud by sebou nepřinášel intriky, přetvářku, palčivá tajemství a rozvracečské tendence ve vztahu k bouřlivému svazku Stanleyho a Stelly. Roli, která stvořila Marlona Branda, na plátně kočíroval oscarový Elia Kazan.