O FILMU
Psychologicky propracované majstrštyky spisovatelky Patricie Highsmith daly vzniknout postavě Toma Ripleyho. Postavě, kterou film Anthonyho Minghelly charakterizuje jako tajemnou, truchlící, uzavřenou, smutnou, osamělou, nepokojnou, zmatenou, milující, muzikální, nadanou, inteligentní, něžnou, citlivou a pronásledovanou (toť citace), beztak ji ovšem nejlépe vystihuje jako „talentovanou“. A to i přes to, že Ripleyho vlohy by si asi nikdo normální do životopisu nevepsal. Toma totiž jeho nadání přivádí na temnou stranu síly, ba co víc, dovoluje mu na ní úřadovat s vehemencí řádného psychopata. Přitom to byl takový mladý milý kluk. Poznali jsme ho jako snaživce, který má zajet do Evropy kvůli tomu, aby našel Dickieho Greenleafa (Jude Law) a pokud možno jej přesvědčil k návratu domů. Jenže Dickieho život se Tomovi až moc zalíbil, což se týká jak image casanovy, tak i z něj vyplývající kupy přátel (mimo jiné Philipa Seymoura Hoffmana) a ztepilé přítelkyně Marge (Gwyneth Paltrow). Vetřít se Dickiemu do přízně zjevně nebude tak složité, Tom se však pokusí rovnou uchvátit celý jeho život - a to už je jiná káva. Hustá a černá ... První film Anthonyho Minghelly od hyperúspěšného Anglického pacienta je stejně tak dobrý jako jeho herecké obsazení. Přinejmenším.