V KOSTCE
Téměř desetileté čekání je u konce a Sin City je zpátky. A je úplně stejné jako minule, jen má horší povídky. Pokud se vám nepřejedla stylizace a atmosféra, pořád existuje šance, že vás návrat do světa Franka Millera bude bavit. Jestliže jste se toho však u jedničky přejedli a čekáte, že tentokrát dostanete víc než jen černobílé obrázky a hromadu zbytečných monologů, tak se kinu radši vyhněte. Tvůrci se pokusili vsadit na to, co zabrali před lety. A to k dobrému filmu zdaleka nestačí. Vlastně už minule to bylo jen tak tak.
CELÁ RECENZE ZDETRAILERY
FOTOGALERIE
O FILMU
Hříšné město je zpátky. Robert Rodriguez a za kameru přesunutý Frank Miller se znovu opřou do látky, která jim přinesla davy hýkajících diváků, ale i početný shluk odpůrců jejich - jak se už trochu rutinně říká - otrocké adaptace. Náš názor na ní je snad dostatečně známý (a vylepený v profilu prvního Sin City) a s odstupem času možná i znevažuje geniální trailery, které stále vévodí žebříčku nejlépe hodnocených upoutávek. Naštěstí Rodriguez s Millerem nezůstali ke kritice neteční, vzali rozum do svých krví skrápěných hrstí a pro druhý film vytáhli jen jednu jedinou knihu: Dámu, pro kterou se zabíjí. V překladu to znamená, že postavy tentokrát nebudou muset zírat na hodinky a rychle odhrkávat jeden monolog za druhým, tak aby vyjádřily svoje pocity. Zdá se, že tentokrát skutečně přijde i na řeč filmovou...
Jak čtenáři předlohy tuší, před Rodriguezovým zeleným pozadím se sejde velká část herecké party z jednotky, která (v Millerově světě) startuje až týden po prvních sekundách Dámy. Na plátně se tak zjeví Rourkeův Marv, Jessičina Nancy nebo Gail Rosario Dawson (a spousta dalších), ale nejvíc dešťových kapek smáčí kabát Dwighta McCarthyho, což na základě Velké tučné zabíjačky předznamenává další výraznou roli pro Clivea Owena. Rekapitulace jednoho z nejzásadnějších comic-booků historie mi přijde poněkud kontraproduktivní (jak s ohledem na čtenáře, tak na diváky – beztak zájemcům hned vypadne z Googlu, třeba tady), takže upozorním jen na řízného Dwighta, toho času „paparazziho pro rozvodová řízení“. jehož klopotný život rozpumpuje navrátivší se ex-kočka Ava. Prohloubení tvrdé historie města Sin City se bude znovu opírat o vtlačení noirové atmosféry do filmových políček, kteréžto se kvůli přívalu filmařských povinností na Roberta Rodrigueze o pár let zpozdilo.