V KOSTCE
Pohádkový příběh o kouzelném hračkářství a o tom, že v každém z nás je pořád kus dítěte, se evidentně inspiroval Karlíkem a továrnou na čokoládu. Bohužel tentokrát není příběh tak zábavný a šíšlání Dustina Hoffmana je poněkud otravné. Natalii Portman to tu sice sluší, ale co na tom, když film nemá duši a od začátku do konce působí zoufale uměle. Dětem se ale nejspíš líbit bude, protože tu většinu času něco svítí blíká nebo dělá jiné psí kusy.
CELÁ RECENZE ZDETRAILERY
FOTOGALERIE
O FILMU
Tim Burton udělal s Karlíkem a továrnou na čokoládu terno. Nejen že uspokojil své příznivce, kteří mu jsou nyní ochotni odpustit i Planetu opic, ale do kin se na jeho osobitou pohádku s šíleným Johnnym Deppem přišlo podívat sakra hodně lidí. Není tedy divu, že se objevuje první variace na Burtonovo téma „divný majitel divného obchodu.“ Debutující režisér Zach Helm, který má za sebou zatím jen scénář k prý velmi dobrému Stranger Than Fiction, hodlá vyprávět příběh mladé dívky Molly, která pracuje v fantastickém, bizarním a vůbec dost pochybném hračkářství. Jeho majitel, dvě stě čtyřicet tři let starý Edward Magorium, se však z neznámého důvodu rozhodne, že zahořklá Molly se stane dědičkou celého hračkářského impéria. Bohužel o dobře prosperující hračkárnu má zájem i někdo jiný. Na první pohled jde o jasnou vykrádačku Burtonova Karlíka, ale je tu pár věcí, které naznačují, že by to celé nemuselo vůbec být tak špatné. Zaprvé to vypadá, že v Helmově filmu nebudou mít hlavní roli děti, což je v současnosti pro fantastický snímek velké plus (přesto tu budou, tak nejásejte předem). Mnohem podstatnější však je obsazení, které je bezpochyby luxusní. Natalie Portman v blbých filmech zkrátka nehraje, Dustin Hoffman si také umí vybírat a Jason Bateman je komik, jehož jméno byste si měli dobře zapamatovat, protože se s ním budete setkávat čím dál tím častěji. Zatím to tedy vypadá na pořádný fantasy úlet, jehož kvality se dají dopředu těžko odhadnout. Hodně toho může Helm zkazit jako debutující režisér, ale hodně zachránit jako talentovaný scénárista. Pokud se mu podaří vybalancovat svůj snímek tak, aby neskončil jako prachsprostá kopie Karlíka a zároveň nevypadal jako Grinch, mohlo by to být fajn.