O FILMU
„Jediná věta navždy změnila život mladé Sylvie. Nyní má jen jeden den na to vybojovat si svou lásku zpět. Strhující jízda současnou Prahou začíná.“ Tak představují distribuční materiály absolventský celovečerní film studenta FAMU Julia Ševčíka Restart, který pokládá svým divákům sugestivní otázku, jestli někdy toužili začít znovu. Odpovědět na ni nám nečiní problémy (zvlášť pokud jde o konzumaci mandlového Magnumu), ale to asi není ten důvod, proč pročítáte tenhle profil. Podstatnější se zdá nesmělá touha autorů rozčeřit stojatou bažinu českého filmu moderním a vizuálně vytříbeným filmečkem, který shrnuje hektické události jednoho dne v životě pohledné slečny Sylvy (Lenka Krobotová). Ševčík si slibuje hlavně od spolupráce s finským kameramanem Kasimirem Lehtem a tím nejlepším z domácí elektronické scény čítající songy Mojmira Papalesca a jeho Nihilistů, Ecsona Waldese a uprchlíků z Roe-Deer tvořící sestavu Khoiba, která Restart podporuje původní hudbou.
Trailer na Restart je v domácích podmínkách milým zjevením (bohužel jej ale nemůžeme kvůli autorům přímo linkovat) :-(. Vyprovází totiž film, který vypadá svižně, efektně a přitom na první pohled splňuje západní obrazové standardy. Záběry jsou filtrované až běda a jejich montážní kadence někdy připomíná Aronofského Rekviem za sen (i když ze střihu pochopitelně není cítit taková míra koncepčnosti). Čučí se na to bezproblémově, zvlášť když do toho prohání bubínky „trendy“ muzika, která v posledních vteřinách i „vyrábí“ líbivý dojem z kompletní ukázky. Strach mi nicméně nahání herecké obsazení, protože Jan Révai nebo Anna Polívková ve svých posledních projektech zrovna nezářili a titulní Lenka Krobotová byla v Doblba bez debat úděsná. Samo sebou, mohl v tom mít prsty znovu pan režisér... ale ani nemusel, kterážto varianta se z těch několika větiček upoutávky zdá bohužel pravděpodobnější. No uvidíme. V první fázi musíme být spokojeni minimálně se slušně ohřátým trailerem.