V KOSTCE
Zajel jsem syna jiné rodině, ujel z místa nehody a teď jim mám pomoct hledat pachatele jako jejich právník. Morální dilema ve slibně nastíněné premise je plné vykřičníků a možností pro hereckou seberealizaci. Tam, kde se však v podobných flmech střetává hloubka a mrazivost osudových činů, v Reservation Road přichází jen uspokojivá záplata, která neurazí. Výborné herecké výkony zůstávají, vedle nich se krčí prostý příběh ve věčném kolotoči, který by na hodinovém úseku vyzněl líp.
CELÁ RECENZE ZDETRAILERY
FOTOGALERIE
O FILMU
Kolega Cival tvrdí, že nejjednodušší způsob, jak se prosadit jako „seriozní režisér,“ je natočit film o genocidě. Má to logiku, málokdo si dovolí dělat si z podobných příběhů srandu a někteří notně vyčůraní režiséři si tak svoje jméno vybudují mnohdy na průměrných dramatech. Hotel Rwanda byl naštěstí výjimka a režisér Terry George si současné popularity užívá právem. Ale nefláká se. Letos se z drsné Afriky přesune do neméně tvrdé Ameriky a nechá dvě obyčejné rodiny prožít si peklo na zemi. A za všechno přitom může pouhá autonehoda, při které však zůstalo na zemi ležet mrtvé dítě. To zamává i se sebelépe fungující rodinou. Někdo se přikloní k chlastu, někdo se rozhodne zkrátka zapomenout, někdo se psychicky složí. A někdo se rozhodne vzít do ruky pistoli a donutit nezodpovědného řidiče pykat. Přitom si však neuvědomuje, že už se tak dávno děje. Terry George se ve svém dramatu o smrti, pomstě a vykoupení obklopí současnou absolutní hereckou elitou a pokud mu už nedošly všechny scénáristické nápady v předchozích filmech – podílel se například na Ve jménu otce nebo na Boxerovi – měli bychom být spokojeni. Už jen proto, že takhle dobří herci se v jednom filmu nesejdou každý den.