Jakoby se tvůrci upoutávky na Rembrandtrovu Noční hlídku inspirovali českými trailery. I tady je všechno dlouhé, nudné, nedává to smysl, je zvýrazněno jedno sprosté slovo a často se tu souloží. Peter Greenaway je bezpochyby zajímavý režisér, ale jeho často lehce experimentální styl zkrátka není dobrý materiál pro filmovou upoutávku. Celé to totiž působí, jakoby si někdo sednul k filmu a náhodně vybral čtyři minuty dialogů a scén a bylo mu úplně jedno, že to absolutně nedrží pohromadě. Martin Freeman sice vypadá v hlavní roli poměrně zajímavě a člověk si na jeho role v Lásce nebeské nebo Stopařově průvodci galaxií ani nevzpomene, ale to nic nemění na tom, že při sledování těchto čtyř minut nejspíš nebudete mít ani trošku pocit, že o něco přijdete, když namísto Noční hlídky navštívíte kino, kde promítají Oko dravce. Styl, jakým se Rembrandtova Noční hlídka prezentuje, může fungovat v celovečerním podání, ale jako upoutávka prostě ne. Je to jen přehlídka divných kostýmů, nic neříkajících promluv a dialogů a do toho otravně vržou housle. Nebýt závěrečné minuty, kdy se všechno alespoň malinko rozjede, bylo by to za jednu hvězdičku. Takhle jsou to dvě s odřenýma ušima.

