V KOSTCE
Princezna a žabák nemá problém obstát jako písničkami protkaná pohádka pro větší i menší, o moc víc ale nečekejte. Kreslené New Orleans je sice stejně kouzelné a zábavné jako předchozí světy z rukávu strýčka Walta, po příběhové stránce se však už neuspokojuje tak jako kdysi. I přesto je o jazzem nabitou zábavu na hoďku a půl postaráno a v době zbytečných animákových sequelů, hrajících skoro výhradně na 3D notu, musí člověk zvednout palec lehce nahoru. Na tenhle film by se měly pořádat školní výlety, ne na vyvařené zlobroviny, které umí akorát šermovat popkulturními odkazy a jdou diváctvu na ruku úplně ve všech směrech.
CELÁ RECENZE ZDETRAILERY
FOTOGALERIE
O FILMU
Některé pohádky znají všechna děcka. Všichni ví, že brutální myslivec vykuchal vlka, že baba jaga kanibalka chtěla sežrat Jeníčka a Mařenku a že se vyplácí líbat žáby, protože to mohou být zakleté princezny nebo princové. Animák Princezna a žabák je přesně o tomhle, ale klasickou pohádku se tvůrci rozhodli pojmout malinko jinak. Děj se odehrává ve francouzské čtvrti v New Orleans v době, kdy byl z každé správné hospody slyšet jazz a kdo neuměl na něco hrát, jakoby nežil. Hlavní hrdinkou je dívka jménem Tiana, které sice chybí láska, ale naštěstí je dost možná velmi blízko nějaký ten zakletý žabák, jenž by s tím mohl něco udělat. Ve Walt Disney Pictures si od Princezny a žabáka slibují návrat ke klasickým animákům plných písniček a zábavy pro celou rodinu, a je to na tom vidět. Režírovat totiž bude disneyovská špička. Ron Clements a John Musker jsou zodpovědní za to nejlepší, co studio Walta Disneye vypustilo do světa na konci minulého století. Jmenovitě zrežírovali Aladdina, Malou mořskou vílu, Herkula a poměrně neortodoxní Planetu pokladů. Zkušeností tedy mají dost. Teď záleží na tom, jak jejich 2D styl obstojí tváří v tvář technologickému a vůbec filmovému pokroku.