O FILMU
Je paradoxní, že jeden z nejvíce „amerických“ filmů 80. let vznikl v německo-francouzské koprodukci a mazání hranic se projevuje už v samotném názvu. V té o trochu méně známé, tedy texaské Paříži si totiž Travis pořídil pozemek. Město dalo filmu název, neodehrává se však v něm ani minuta – jde o představu ideálního života, jež je Travisovi zapovězený. Díky metaforičnosti a neuspěchanosti přirovnal slavný kritik Roger Ebert snímek ke klasikám Nového Hollywoodu a ocenil jeho zjevnou odlišnost od toho, co dominovalo americkému trhu během 80. let. Wenders si odnesl Zlatou palmu a řadu dalších cen z festivalu v Cannes a snímek mezi svá nejoblíbenější díla zařadily i natolik odlišné osobnosti jako Kurt Cobain či Akira Kurosawa.
FOTOGALERIE
TOP Diskuze
209Superman: Teaser 37Nolanův příští film bude adaptace Homérovy Odyssey 32Klaunovy Vánoce: Recenze 26MovieZone vám přeje veselé Vánoce 24Recenze: Indiana Jones and the Great Circle je nejlepší filmovou hrou všech dob 11Holka od vedle: Trailer 10Víkendový výplach #799 o Batmanovi, Supermanovi a Van Dammeovi 9Na čem teď pracuje režisér Nosferatu a Seveřana? 6Den of Thieves 2: Pantera: Final Trailer 6Ježek Sonic předběhl Lvího krále, disneyovka Mufasa odstartovala rozpačitě