O FILMU
Je paradoxní, že jeden z nejvíce „amerických“ filmů 80. let vznikl v německo-francouzské koprodukci a mazání hranic se projevuje už v samotném názvu. V té o trochu méně známé, tedy texaské Paříži si totiž Travis pořídil pozemek. Město dalo filmu název, neodehrává se však v něm ani minuta – jde o představu ideálního života, jež je Travisovi zapovězený. Díky metaforičnosti a neuspěchanosti přirovnal slavný kritik Roger Ebert snímek ke klasikám Nového Hollywoodu a ocenil jeho zjevnou odlišnost od toho, co dominovalo americkému trhu během 80. let. Wenders si odnesl Zlatou palmu a řadu dalších cen z festivalu v Cannes a snímek mezi svá nejoblíbenější díla zařadily i natolik odlišné osobnosti jako Kurt Cobain či Akira Kurosawa.
FOTOGALERIE
TOP Diskuze
20697. Oscary ovládla Anora, oceněn byl i Brutalista 55Thunderbolts*: Absolute Cinema Trailer 49Téma: Kontroverzní Sněhurka míří do kin, připíše si Disney další kolosální propadák? 33Minecraft film: Final Trailer 24Osmá Mission: Impossible má za sebou nové testovačky. Jaké jsou ohlasy? 21Pasáž: Final Trailer 13Captain America je pořád první, vrávorá ale prázdnými kiny 11Zlaté maliny vyhlásily nejhorší filmy: Vládly Madam Web, Joker a Coppolovo Megalopolis 11První dojmy: sci-fi komedie s Pattinsonem Mickey 17 14Víkendový výplach #809 o Punisherovi a Terminátorovi