O FILMU
Je paradoxní, že jeden z nejvíce „amerických“ filmů 80. let vznikl v německo-francouzské koprodukci a mazání hranic se projevuje už v samotném názvu. V té o trochu méně známé, tedy texaské Paříži si totiž Travis pořídil pozemek. Město dalo filmu název, neodehrává se však v něm ani minuta – jde o představu ideálního života, jež je Travisovi zapovězený. Díky metaforičnosti a neuspěchanosti přirovnal slavný kritik Roger Ebert snímek ke klasikám Nového Hollywoodu a ocenil jeho zjevnou odlišnost od toho, co dominovalo americkému trhu během 80. let. Wenders si odnesl Zlatou palmu a řadu dalších cen z festivalu v Cannes a snímek mezi svá nejoblíbenější díla zařadily i natolik odlišné osobnosti jako Kurt Cobain či Akira Kurosawa.
FOTOGALERIE
TOP Diskuze
38Venom: Poslední tanec: Final Trailer 35Pán prstenů od Serkise možná bude mít dva díly 27Víkendový výplach #785 o Star Wars a Wednesday 22Třetí Duna už se chystá. Denis Villeneuve se s ní ale rozloučí 17James Cameron si vybral film, který chce natočit po Avatarech 10Prokletí Salemu: Trailer 10Beetlejuice dál drží americká kina! Lionsgate dodali další propadák 8Nepřivolávej nic zlého: Recenze 7Rebel Ridge: Recenze 7Smrt krásných srnců: V.I.M.