O FILMU
Je paradoxní, že jeden z nejvíce „amerických“ filmů 80. let vznikl v německo-francouzské koprodukci a mazání hranic se projevuje už v samotném názvu. V té o trochu méně známé, tedy texaské Paříži si totiž Travis pořídil pozemek. Město dalo filmu název, neodehrává se však v něm ani minuta – jde o představu ideálního života, jež je Travisovi zapovězený. Díky metaforičnosti a neuspěchanosti přirovnal slavný kritik Roger Ebert snímek ke klasikám Nového Hollywoodu a ocenil jeho zjevnou odlišnost od toho, co dominovalo americkému trhu během 80. let. Wenders si odnesl Zlatou palmu a řadu dalších cen z festivalu v Cannes a snímek mezi svá nejoblíbenější díla zařadily i natolik odlišné osobnosti jako Kurt Cobain či Akira Kurosawa.
FOTOGALERIE
TOP Diskuze
68První reakce: velkolepý Avatar: Oheň a popel 25Téma: TOP 20 filmů 21. století podle Quentina Tarantina 19Hanebný pancharti: V.I.M. 16Víkendový výplach #848 o Stranger Things a dinosaurech 16První dojmy: netflixovský Trol 2 14Zootropolis vládne světu, pokoří jako osmý film historie bájné dvě miliardy? 12Američtí recenzenti vyhlásili 10 nej filmů roku, vítěz nepřekvapil 12Sny o vlacích: Recenze 10Trol 2: Recenze 10Krvavá nevěsta: Hra začíná: Necenzurovaný trailer


