O FILMU
Je paradoxní, že jeden z nejvíce „amerických“ filmů 80. let vznikl v německo-francouzské koprodukci a mazání hranic se projevuje už v samotném názvu. V té o trochu méně známé, tedy texaské Paříži si totiž Travis pořídil pozemek. Město dalo filmu název, neodehrává se však v něm ani minuta – jde o představu ideálního života, jež je Travisovi zapovězený. Díky metaforičnosti a neuspěchanosti přirovnal slavný kritik Roger Ebert snímek ke klasikám Nového Hollywoodu a ocenil jeho zjevnou odlišnost od toho, co dominovalo americkému trhu během 80. let. Wenders si odnesl Zlatou palmu a řadu dalších cen z festivalu v Cannes a snímek mezi svá nejoblíbenější díla zařadily i natolik odlišné osobnosti jako Kurt Cobain či Akira Kurosawa.
FOTOGALERIE
TOP Diskuze
65Supergirl: Teaser 49Odyssea: KINORIP Prolog 33Den odhalení: Teaser 28Avengers: Doomsday: Kinorip teaseru 27Zemřel Rob Reiner, režisér Když Harry potkal Sally a Misery nechce zemřít 21Kdy dorazí trailery na Odyseu, Avengers a další? 20Víkendový výplach #850 o Indym a Hvězdné pěchotě 19Prachová příšera: Recenze 16První dojmy: třetí Avatar 13Filmy v síti o Na nože, živák o historických filmech a novinky na Herohero


