O FILMU
Je paradoxní, že jeden z nejvíce „amerických“ filmů 80. let vznikl v německo-francouzské koprodukci a mazání hranic se projevuje už v samotném názvu. V té o trochu méně známé, tedy texaské Paříži si totiž Travis pořídil pozemek. Město dalo filmu název, neodehrává se však v něm ani minuta – jde o představu ideálního života, jež je Travisovi zapovězený. Díky metaforičnosti a neuspěchanosti přirovnal slavný kritik Roger Ebert snímek ke klasikám Nového Hollywoodu a ocenil jeho zjevnou odlišnost od toho, co dominovalo americkému trhu během 80. let. Wenders si odnesl Zlatou palmu a řadu dalších cen z festivalu v Cannes a snímek mezi svá nejoblíbenější díla zařadily i natolik odlišné osobnosti jako Kurt Cobain či Akira Kurosawa.
FOTOGALERIE
TOP Diskuze
55Avatar: Oheň a popel: Recenze 43Avengers: Doomsday: Kinorip teaseru 39Den odhalení: Teaser 27Zemřel Rob Reiner, režisér Když Harry potkal Sally a Misery nechce zemřít 23První dojmy: třetí Avatar 23Téma: Rozbor Supergirl aneb proč bychom neměli dostat Strážce Galaxie 4 20Víkendový výplach #850 o Indym a Hvězdné pěchotě 13The Sheep Detectives: Trailer 54Odyssea: KINORIP Prolog 12Deník shopaholičky: Recenze


