V KOSTCE
Tenhle hořkosladký mix Kaurismäkiho a Felliniho artovou scénou neotřese, ale příjemnou, nápaditou i promyšlenou podívanou v příběhu o jednom nešťastném mamánkovi nabídnout dokáže. I díky nekontrastní černobílé kameře a jímavé, leč nepatetické hudbě se na film hezky dívá, i když se přece jen vkrádá myšlenka, že by z námětu šlo vytěžit trochu víc.
CELÁ RECENZE ZDEFOTOGALERIE
O FILMU
Režisér a scenárista Hilmar Oddsson, autor chválených festivalovek Chladné světlo (2004) a Slzy z kamena (1995), dokáže ukolébat diváka kontemplativním tempem některých epizodek, aby následně mimoděk vystřihl třaskavou scénu jak z absurdního dramatu. Stejně tak zručně propojuje naléhavost existenciální deprese, v níž se Jon nachází, s momenty černočerného humoru s klasicky severským deadpan podáním a atraktivními záblesky magického realismu.