Nebudu zapírat, jsem na tom podobně, protože jsem se narodil pěkných pár neděl po oněch tragických událostech, které jsou středobodem snímku. Spielbergovu novinku tak beru i jako atraktivní dějepisnou dvouhodinku s agentem Mossadu Ericem Banou v hlavní roli. Nedostatek historického vzdělání v hlavách světa Spielberg dobře odhadnul a tak trailer rozjíždí koláží dobových záběrů a komentářů. Celkem nenápadně se pak přesuneme do nově natočených záběrů a opět se ukazuje, že trocha desaturovaných barev, použitých sak a megakotlety Daniela Craiga svedou víc, než nekonečný zástup CGI triků. Pro Spielberga je to návrat k retru á la Chyť mě, když to dokážeš, ovšem bez onoho laškovného podtónu. Tady se bude umírat za doprovodu teskných ženských chórů. Není to žádná prvoplánová nálož efektních záběrů, na kterou jste zvyklí z popcornu, se spadaným listím přicházejí oscarová dramata, která ve svých trailerech hrají na úplně jiné struny a Munich je toho důkazem. Pečlivě vybroušená ukázka, která slibuje hodně - kvalitní herecké výkony, autentické zachycení doby, úvahu nad světovým mírem, náboženským smýšlením a mechanismy, kterého pohánějí lidskou duši. Spielberg si zkrátka nebere malé sousto, ale na to už jsme si tak nějak zvykli. Nebudu tu psát patolízalské "Jestli to někdo dokáže, je to Steven", protože už se mockrát stalo, že podobné podobná zvolání se po premiéře rozpadla na prach. Každopádně si Mnichov zařadím do svého nabitého rozvrhu. A co vy?