Medvěd na koksu: Recenze
09:36 | 22.02.2023 |
Upoutávka na Medvěda na koksu solidně rozvířila trailerové vody a člověk se začal pomalu těšit na krvavou černohumornou legraci, ve které sjetý méďa začne trhat lidem ruce a nohy a v kině se tomu všemu budete s partou kámošů smát tak hlasitě, až vás vyvedou. Jenže kdo už pár filmů viděl, ten moc dobře ví, že dotáhnout podobně trhlé záměry do funkčního celovečeráku není jen tak. A že nápad typu „Santa kosí zabijáky ve stylu Johna McClanea“ se v povedenou hodinu a půl trvající zábavu podaří přetavit spíš výjimečně. Medvěd na koksu to bohužel potvrzuje. A pokud se na návštěvu kina vykašlete a místo toho si na 95 minut pustíte ve smyčce tu upoutávku, dá vám to víc. O dost víc.
Medvěd na koksu vychází ze skutečné události, kdy v osmdesátých letech pašeráci drog vyhodili svou zásilku nad lesy, kde ji našel roztomilý méďa, zfetoval se jak dobytek a pak umřel. Pro Hollywood ideální příběh, když se vynechá ta poslední část a místo smrti medvídka dojde na to, že sjetý chlupáč bude pobíhat po lese a trhat na kusy všechno, co se mu postaví do cesty. Ať už to jsou gangsteři toužící najít ztracené drogy, stárnoucí polda, zamilovaná strážkyně parku, skandinávští turisté nebo dvě děti, co šly malovat vodopád. Zkrátka se tu sejde dost potenciálních obětí i hrdinů, kteří by měli být zábavní i ve chvílích, kdy se medvěd po plátně neprohání a tráví někde na paloučku zbytky své poslední oběti. Jenže tak to není. Protože Elizabeth Banks.
Mám Elizabeth Banks docela rád, pokud stojí před kamerou a myslím, že během své kariéry si zvládla připsat pár hodně fajn rolí, ať už to bylo v Zack a Miri točí porno, 40 let panic nebo v thrilleru Tři dny ke svobodě. Jenže jako režisérka je naprosto marná, jen jí to buď ještě nikdo neřekl, nebo jí to samotné nedochází. Konec konců neúspěch Charlieho andílku mohla svádět na nepřející mužské publikum, které nechce chodit na akční filmy s ženami (faktem je spíš, že nechce chodit na sračky), ale na koho bude svádět, když to nevyjde s medvědem, to fakt nevím. Bylo by však fajn, aby jí někdo řekl, že před kamerou jí to jde líp.
Banks se dostal do ruky námět, z něhož by Tommy Wirkola, Alexandre Aja, James Gunn nebo Raimi s Jacksonem dokázali vymáčknout přesně tu zábavu, na kterou jsme se po traileru nejspíš těšili. Jenže Banks se film začne rozbíjet po pár minutách. Medvěda na koksu se totiž snaží pojmout jako kombinaci brutální černé komedie s trochou hororu, ale i jako takovou malou lesní tarantinovku. Takže pokud méďa nežere lidi nebo si necpe do frňáku bílý prášek, pobíhá po plátně spousta postav marně se pokoušejících hláškovat, tvářit se tvrdě a cool a vézt dlouhé dialogy o ničem (jako ten Quentin, že jo???) a pak většinou umřou.
Banks nechává po lese courat několik skupinek lidí. Jedni hledají ztracené děti, další ztracené drogy, občas přijede záchranka posbírat mrtvé… a všichni dřív nebo později narazí na medvěda. Jenže než se tak stane, tak vás svými prázdnými řečmi a unylou a nenápaditou režií začnou nudit tak, že nejspíš budete místo na hrdiny v popředí sledovat vzdálené keře a křoví a doufat, že se tam baribal chystá na gáblík. Je to strašná nuda. Navíc jakoby Banks čekala na pochvaly a po každé plus mínus vypointované scéně si nechává chvilku pauzu na to, aby diváci strávili genialitu dialogu o osobní ztrátě a italských těstovinách a měli čas alespoň v duchu paní režisérce zatleskat. A nebo o tom moc přemýšlím a ona prostě neumí včas střihnout.
Přehrajte si trailer A to platí o všem. Banks jako režisérka absolutně nemá co nabídnout. Povedou se jí možná dvě lekačky a ty scény, které fungují v traileru, fungují i v celovečerní podobě. I když často o dost hůř, protože soundtrack je dost otravný na rozdíl od efektní muziky z upoutávky. Vážné příběhy a morální dilemata gangsterů tu jsou úplně navíc, humor působí decentně idiotsky a méďa žere lidi je digitální, i když nakonec ne tak ošklivě, jak jsme se báli. No a tím končíme. Medvěd na koksu se bohužel nepovedl a pokud plánujete vyrazit z kamarády do kina a užít si pořádnou krvavou zábavu, kašlete na to. Jen ztratíte hodinu a půl času. Medvěd na koksu je blbý, nepříliš hezký a nudný. Ty první dvě věci bych filmu tohohle typu klidně odpustil. Bez té třetí to ale nikdy fungovat nemohlo.
Verdikt
Mr. Hlad
Z potenciálně zábavné brutální komedie udělala Elizabeth Banks líně se táhnoucí podívanou plnou nesympatických postav, nefungujícího humoru a nulové atmosféry. Pár fajn lekaček a sympatický méďa trhající lidi na kusy nestačí, když se člověk většinu času kouká na hodinky a vyhlíží závěrečné titulky. Podprůměrný film, který body získává spíš za svoje zábavné téma než za to, jak je zpracovaný.
Vaše hodnocení
Podobné filmy
Hodnocení redakce
- 4/10
do_Od
Hodnocení čtenářů
- 4/10
cabal
- 5/10
malas
- 4/10
Cross
- 6/10
Tomino
- 5/10
Anton Gorodecky
- 5/10
Nexus6
- 5/10
krumlajs
- 2/10
malylada
- 4/10
Atchyroz
- 2/10
slord
- 1/10
Bospor
- 5/10
rublik05
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
Zapomenuté heslo
Přihlášení
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Vytvářet filmové blogy
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
Naprostá většina zde vystupujících postav jsou totálně nesympatičtí idioti, kteří si nezaslouží nic jiného než bolestivou a krutou smrt , všechny ostatní jsou "jen" otravné, trapné, nebo nudné. Úplně pro každou z nich pak platí, že není dostatečně sympatická, šílená, nebo bizarní na to, aby byla vtipná, zábavná, nebo alespoň něčím zajímavá. Chudák Liotta, svou bohatou kariéru zakončit zrovna v braku jako je tenhle si fakt nezasloužil. Nechutně digitální medvěd bije do očí pokaždé, když se objeví v záběru a ne, nesouhlasím, že něco takového by se skutečným zvířetem natočit nešlo, protože rozhodně šlo, jen tvůrce filmu nesmí být úplný tragéd (viz legendární Bart the Bear v The Edge), což se tady bohužel nestalo. Gore sice v ději přítomno je, ale jen ve stopovém množství, tj. v přesně opačném poměru, než by člověk od historky o zfetovaném rozzuřeném medvědovi očekával.
Je sice fakt, že už samotný scénář není žádné veledílo (do berserkového módu se medvěd přepíná zcela náhodně podle momentální nálady autora, takže ), ale šikovný tvůrce si dokáže s něčím takovým poradit a alespoň jej natočit dravě, stylově, nebo nápaditě po audiovizuální stránce, případně je schopen dodat filmu solidní retro atmosféru, když už je děj zasazen do poloviny 80s. Ne tak Banks, jejíž invence končí u několika triviálních zpomalovaček, pár záběrů z podhledu a statického snímání scény všude tam, kde by bylo záhodno použít ruční kameru.
Pochválit lze jen úvodní sekvenci s turisty (Hivju jako jediný pochopil, v čem to vlastně účinkuje) a relativně krátkou stopáž (premisa na více než hodinu a půl děje stejně nestačí). Zasmál jsem se všeho všudy jednou , hned několikrát si zaklepal na čelo, finále prozíval a zbytkem se pronudil, takže nemám jediný důvod si tohle představení ještě někdy zopakovat. Nezbývá, než litovat, že se podobná látka neocitla v rukou někoho mnohem schopnějšího. Banks je průměrná herečka, ale především mizerná režisérka, která kupodivu stále dostává další a další šance a k tomu s projekty, na které se absolutně nehodí. Doufám, že tohle byla jedna z posledních příležitostí, jak nás o tom přesvědčit.