O FILMU
Režisér Edgar Wright má za sebou prozatím dvě komedie. Fistful of Fingers těží z poetiky Divokého západu a fanoušky je považován za "ten nejlepší western, který kdy vznikl v Somersetu," jeho Soumrak mrtvých si vzal na paškál George A. Romera a Zacka Snydera a zombíckou premisu vztáhl na unavené maloměsto a hospodský kolorit. A hlavně, hlavní postavou nebyl žádný bijec se stříbrnými kulkami, ale docela obyčejný třicátník homerovského typu, jenž svou tvář našel v herci Simonu Peggovi. Ten se objevuje i v Hot Fuzz v roli policejního důstojníka Nicholase Angela, který je v práci natolik agilní a zásadový (proč mi jen připomíná Starskyho?), že všichni ostatní vedle něj vypadají jako líné existence, které si našly nenáročný job ve "stínu systému." A tak ho jeho podřízení uklidí do vesničky Sandford na západním pobřeží země Jejího Veličenstva. Jenže co dělat v takovém zapadákově? Ve velkoměstě každý den řešil velké a komplikované případy, ale tady je největší vzrůšo krádež hrušek ze sadu (asi sousedovic kluci) a nebo zmizelá plechovka s olejovkami (nakonec se našla za regálem). A tak se aspoň seznámí se svým vnějšně hrubým, leč dobrosrdečným parťákem Danny Buttermanem. Jenže v okamžiku, kdy Angel začal zapadávat prachem a pavučinami, začne v Sandfordu docházet k událostem, které jej donutí přehodnotit dosavadní postoj. A nebo že by to byla jinak a jemu v té nejpoklidnější vesnicí Británie nadobro začalo fičet na maják? Od režiséra, který občas sám sebe poeticky nazývá Wright Here Wright Now, bychom neměli čekat nic jiného, než frontální útok na naši bránici...