O FILMU
Na filmové zpracování knihy Breta Eastona Ellise (mimo jiné autor Amerického Psycha) se zanedlouho upřou zraky veškerého filmového světa. Ani ne tak kvůli Gregoru Jordanovi, který se mezi větší režiséry musí teprve vyšplhat (jediný známější titul v jeho filmografii je Ned Kelly...), jako spíš kvůli hereckému obsazení. Do filmu o několika příbězích, které se odehrají během jedné noci v Kalifornii, totiž dokázal sehnat přímo bombastický ansámbl. Ať už si zahrají feťáky, rockové hvězdy, upíry (!!) nebo reportéry, všechny role jsou obsazeny herci, kteří by utáhli i vlastní celovečerák. Nečeká je ale nudné korzování nočním městem. Každý z příběhů se v jistých bodech protíná. I když se neznají, spí hlavní postavy se stejnými lidmi, drogy kupují od stejných dealerů, prostě jsou spojené mnoha způsoby, jakými v Los Angeles mohou být. Třináct kapitol, třináct příběhů - v každém jiný vypravěč, v každém jiný hrdina. Ellisova kniha se stala (na to, že šlo spíš o dílo do počtu) překvapivým hitem, stěží ji ale zná tolik čtenářů, aby přitáhla do kinosálů davy jako Šifra mistra Leonarda. Jordan má proto na svých bedrech velkou zodpovědnost. O to větší, že by mohl prolomit Routhovo pověstné "Supermanské prokletí", Thorntona konečně vyprostit ze spárů laciných komedií, Ashley Olsen snad poprvé oddělit od jejího identického dvojčete a Kim Basinger dostat do další pořádné role. Nebude to mít jednoduché.