O FILMU
Není pochyb o tom, že žánr hororu je od druhé poloviny 90. let na vzestupu a kromě malých či rovnou mikro produkcí, jejichž zboží jdou rovnou na video, se zpožděním zavětřily tučné zisky i větší produkční společnosti. V případě remake hororu režiséra Wese Cravena z roku 1977 s "lovecraftovským" názvem The Hills Have Eyes se výroby ujímá společnost Fox Searchlight Pictures, která v následujících letech plánuje rozjet tak říkajíc pásovou výrobu horůrků, nad jejichž stopovým množstvím zvěsti pláčou renesanční múzy neutišitelným pláčem. Nicméně své věrné diváky mají. A protože zároveň platí, že starou režisérskou gardu už novým kouskům nenaučíš (přiznejme si, že bardům typu Tobe Hooper a George A. Romero dochází dech), dostávají šanci mladí a značně neklidní vlci, aby v ringu předvedli svou dravost. Volba Foxů na francouzského tvůrce Alexandre Aju nebyla náhodná. Tenhle chlapík před třemi lety natočil úspěšný explicitní drasťák Noc s nabroušenou břitvou (který se se značným zpožděním právě hraje v našich kinech) a on sám pravidelně figuruje v žebříčcích deseti mladých tvůrců, od nichž lze v budoucnu čekat originální snímky. Hollywood také soudí, že mladí tvůrci potřebují v nových podmínkách mentory na rozkoukání a Alexandre Aja dostal zřejmě toho nejpovolanějšího – na producentské sesli je sám Craven, který si prý svého evropského svěřence nemůže vynachválit. Už se ví, že nás čeká pořádný šok a MPAA nařídila film zbavit těch nejdrsnějších scén, aby do sálu mohli i to, kteří si na plnoletost musí ještě nějaký pátek počkat. O co se vlastně hraje? Rodina Carterových vyráží s karavanem do pouště, která kdysi sloužila zkouškám atomových zbraní. Poločas rozpadu však nepostoupil do té míry, aby to na obyvatelech oblasti nezanechalo stopy. Carterovi se záhy dostanou do spárů rodiny mutantů, kteří pro čerstvou krev neradi chodí daleko. Rodina proti rodině. It´s personal now...