O FILMU
Toho chlapa nemůžete neobdivovat. Producírovat se pár metrů od grizzlyů a dlouze při tom rozprávět na kameru, vyžaduje člověka, který si buď plně uvědomuje nebezpečí...a nebo naopak jistého druhu naivku, který jedná naprosto pudově a vlastně se na něj ani nemůžete zlobit, protože na to nemá přijímač. Ať tak a nebo onak, Timothy Treadwellovi, který se svou přítelkyní Amie Huguenard střídavě žil na Aljašce, aby tam mohl amatérsky studovat své oblíbence, se to jednoho dne roku 2003 nevyplatilo. Huňáči zvící tunu a půl živé váhy, o kterých si Timothy myslel, že už si na jeho přítomnost zvykli, na ně zaútočili... a řečeno poněkud cynicky, moc z nich nezbylo. Nebýt to tragická náhoda, člověk by skoro uvažoval o nějaké podivné asistované sebevraždě (viz německý film Rohtenburg). Naharávky, které si Treadwell celé roky pořizoval, se po mnohých peripetiích dostaly k německému filmaři Werneru Herzogovi (Aqiurre: Hněv Boží, Fitzccaraldo), jenž prošel veškerým natočeným materiálem, sestříhal jej a opatřil dotáčkami s Treadwellovými známými a občasným komentářem. Sám pak byl při práci na filmu docela vážně zraněn. Ironií je, že vznikl jeden z nejzajímavějších dokumentů poslední doby. Dokument, který by za ideálních podmínek nikdy neopustil území Aljašky, respektive krabici od bot s nápisem Moji méďové, byl nedávno právem vybrán do pražské přehlídky Self Shooters, představující dokumentární díla, jimiž jejich tvůrci nechtějí ani tak upozornit na nějaký závažný problém, ale především na sebe.