O FILMU
Vracejí se nejen dobří holubi, ale i režiséři, jež jde počastovat stejným přídavným jménem. Anthony Minghella patří mezi ně. I když pravda, někteří mu vytýkají, že se s posledními filmy stává čím dál líbivějším a vymydlenějším. Jinými slovy: i když jsou jeho příběhy značně vyhrocené, nelze se v nich dopídit něčeho opravdu "dirty", nějaké špinavé emoce, něčeho, co by vás opravdu šokovalo a dlouho to ve vás rezonovalo či vás znejisťovalo. Tak alespoň dí někteří z kritické a divácké obce. Na druhou stranu, pro některé jsou i scény typu "Natalie Portman s dítětem" z Návrat do Cold Mountain či "Matt Damon na loďce, třímající v ruce pádlo" z Talentovaného pana Ripleyho až až. Tři roky po Návratu z Cold Mountain přichází Minghella s příběhem z vlastního pera, v němž retročasy vystřídala žhavá současnost. Lokace: King's Cross, Londýn. Společenská vrstva: vyšší střední i nízká. Film se točí kolem architekta Willa (Jude Law), jemuž se kdosi vloupá do kanceláře a podle indícií se jedná o výtečníka z muslimské minority. S tím, jak se naruší tenká slupka Willova pocitu bezpečí, je najednou nucen přehodnotit celý svůj život. A že je za ta léta, kdy žil jen povrchně a čistě pro svou práci, co přehodnocovat... Celá situace je však ještě o to pikantnější, že se zamiluje do matky mladistvého zloděje.