O FILMU
Současný černošský mainstream je pro našince doopravdy onou příslovečnou španělskou vískou, v níž se obtížně oddělují hity od mrzkých propadáků. Druhá skupina mezi nimi jasně převažuje – vzpomeňte na áčková zklamání XXX 2, In the Mix nebo Get Rich..., připočtěte řadové srajdy jako Honeymooners, Výkupné za krále nebo Something New a pak si to zkuste všechno promíchat s babochlapem Tylerem Perrym, jehož dva filmy zvládly při celkových nákladech deseti milionů dolarů vydělat víc než stovku sedmiciferných nadělení. Aby se v tom prase vyznalo – ale bílé stejně nemá šanci. Tahle komunita má jen pár svých favoritů, mezi něž se pokouší americká centrála Warner Bros. vmísit dnešní epopej o mladých naštvaných „niggas“. Čtyři „opálení“ teenageři vyrůstají z nic nedělání a rádi by dosáhli něčeho víc, než u čeho zakotvili jejich kolegové z atlantského předměstí. Jo, mít tak prachy, vypadnout pryč, sbalit svoji roštěnku, nastartovat káru a zpívat si hip-hop jako král celýho „nejbrhůdu“. To by bylo fajn. Podle skutečných prožitků dvou cápků z lokální komunity okolo kolečkových bruslí se taví na první pohled precizně nasnímaný filmeček, v němž je afroamerická mládež zase drsná a holky povolné bez zájmu o demolici modelkovského mustru. I když se ATL bude těžko dopravovat k Vltavě, natož k soutoku Svratky a Svitavy, láká mě víc než většina zámořské tvorby – může to být hit, který při své obrazové poctivosti (a s malou nadsázkou) připomíná Martina Scorseseho z dob Casina a Mafiánů. A není to jen podtitulem „A new American story“ a svítícím neonem na homepagi...