
Mr. Hlad
14:33 | 14.02.2009 |
Kdo by to byl řekl, že z Liama Neesona může být takový drsňák. Herec, jenž si většinou vybírá filmy podle jejich předpokladů k získání nějakého toho Oscara, se ještě před rokem jevil jako hodně divoká volba pro akční film. Ale Luc Besson rád riskuje a tentokrát se mu to náramně vyplatilo. 96 hodin je jednoduché a přímočaré béčko, v němž bývalý špion hledá svou dceru, která se v Paříži stala nedobrovolným majetkem obchodníků s bílým masem. V osmdesátých letech by si v něčem takovém zahrál možná Chuck Norris a dnes by o tomhle jeho příspěvku světové kinematografii nikdo nic nevěděl, ale současné publikum béčkové akční filmy zrovna nevyhledává, a tak je každý přírůstek do tohoto žánru vítán fanoušky s nadšením. Zvlášť, když se povede jako 96 hodin.
Šestapadesátiletý Neeson tu střílí východoevropské gangstery zezadu do hlavy, láme ruce jako Steven Seagal zamlada a při telefonickém rozhovoru s padouchem z něho až mrazí. Především díky Neesonovi a jeho charismatu člověk nestíhá vnímat děravý scénář, neoriginalitu a absenci zajímavých padouchů. Režisér Pierre Morel se zkrátka mohl opřít o fakt, že má v hlavní roli totálního borce a že dostal k dispozici dostatek peněz na to, aby mohl během devadesáti minut natočit velké množství napínavých akčních scén, za něž by se nemusel stydět ani Paul Greengrass a Jason Bourne. Po komerčním úspěchu v Evropě i za mořem bychom se navíc mohli dočkat i nějakého toho pokračování, což je ve světle klesajících kvalit Bessonova Kurýra jenom dobře.
Pokud se těšíte na bonusy, které by vás naučily, jak se tvářit správně drsně a jak mluvit do telefonu jako Liam Neeson, budete bohužel zklamáni. Na disku je jen pár záběrů z natáčení, nepříliš zajímavý dokument o vzniku filmu a stylový trailer. Mohlo to být lepší.
Zvuk: Dolby Digital 5.1 - anglicky, česky
Datum vydání: 18. 2. 2009
Cena: 399 Kč