O FILMU
Známý korejský režisér libující si v natáčení naturalistických dramat a objíždění světových festivalů (kde sbírá jednu cenu za druhou) seká filmy jako Baťa cvičky. Je to celkem nedávno, co našimi kiny prosvištělo Jaro, léto, podzim, zima... a jaro, předtím jsme mohli ve Varech posoudit kvality Samarie a souběžně s ní Kim Ki-duk potají kuchtil titul další. Ten pojednává o chlapci jménem Tae-suk žijícím bez rodičů a domova a trpícím zvláštní úchylkou: Vloupává se do opuštěných (výjimečně i neopuštěných) domů, nějakou dobu tam pobývá, spraví majiteli všechny rozbité věci, dá všechno do původního stavu a zase odkráčí doslova o dům dál. Jednou se dostane do domu, jehož osazenstvo fatálně ovlivní jeho další životní rozhodnutí. Spanilá Sun-hwa a její přísný manžel nemají zrovna láskyplný vztah a domácí násilí je tu na denním pořádku. Jednou už to Tae-suk nevydrží sledovat, vyskočí z přítmí kouta a přímo při činu upraví manžílkovi fasádu golfovou holí. Sebere Sun-hwu, utečou spolu a pokračují v tom, co on má tak rád a ona brzo začne – ve vloupačkách. Narazí na dům, kde najdou mrtvolu starého muže a když ho pohřbí, snaží se v opuštěném domě začít žít nový život. K jejich smůle se na prahu objeví syn zesnulého s policií za zády. Tae-suk kráčí za mříže a Sun-wha chtě nechtě zpět k manželovi...