Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.
Tátova volha | 2018
csfd  
US premiéra: nestanovena
CZ premiéra: 08.03.2018
režie: Jiří Vejdělek
hrají: Eliška Balzerová, Tatiana Vilhelmová, Vilma Cibulková, Eva Holubová, Hana Maciuchová

Tátova volha: Recenze


ikona
Rimsy
eliška balzerováeva holubováhana maciuchovájiří vejdělektatiana vilhelmovátátova volhavilma cibulková
A zase ty ženy. Jiří Vejdělek jim ve svých filmech dává opakovaně spoustu prostoru a zatím se mu to většinou vyplatilo. Jenže tentokrát je pohled na ně o poznání jiný. A bohužel ne lepší... 

Doba je pro tuzemský film zlá. Téměř nevznikají díla, která by snesla přísnější měřítka, a tak jsem s nadějí šel dokonce i na novinku Jiřího Vejdělka. Z jeho dřívějších děl jsem na větvi nebyl, ale uznávám jejich určité kvality a především komerční potenciál, který se většinou podařilo naplnit správným zasažením cílovky. V tomto ohledu však má Tátova volha překvapivě ty největší rezervy…

Trailer budí dojem, že se bude jednat o nahláškovanou komedii, v níž se Eliška Balzerová hašteří s bývalými milenkami svého muže a drandí malebnou krajinou. Realita je však výrazně jiná, jelikož především toho prvního je tam docela poskrovnu. Eva Holubová, Hana Maciuchová a především Vilma Cibulková si svá camea užívají, ovšem většina stopáže se veze na nostalgicky posmutnělé vlně, a pokud budete chtít řachandu, máte rozhodně smůlu.

Už úvodní desetiminutovka totiž nakládá nečekanou porci deprese, když sledujeme čerstvě ovdovělou Balzerovou, její nemocnou dceru v podání Tatiany Vilhelmové a zženštilého zetě Martina Myšičky. Ocitáme se v situaci, kde není nic pozitivního, a osobně jsem zvědav, jak na takovou nálož zareaguje diváctvo žen středního věku, pro něž je film zřejmě určen. Časem se samozřejmě objeví i to pěkné a ukáže se, že především Myšička má mnohem zajímavější postavu, než se zpočátku zdálo. Neveselá atmosféra ovšem vydrží až do konce.

K tomu vedou mimochodem poměrně zvláštní zvraty, což zamrzí obzvlášť ve srovnání s tím, že se děj většinu času drží příjemně nohama na zemi. Dialogy leckdy i dávají smysl, ačkoli je na devadesátiminutovou stopáž vycpávek docela dost. Jak jsem ale psal výše, zacílení filmu je dost nepřehledné. Obsazením i marketingem se snaží evokovat Ženy v pokušení a Teorii tygra, ovšem pochybuji, že budou fanoušci těchhle kousků s výsledkem spokojeni. Není to komedie, není to silné drama… Těžko říct, co to vlastně je.

Ovšem zahrajeme i na smířlivější notu. Vizuál je především díky kameře Vladimíra Smutného v pořádku a místy potěší neobvyklými záběrovými úhly. Hudba Jana P. Muchowa občas sklouzává ke kýči, ovšem bez problémů podbarvuje děj. A product placement není přehnaný a nevkusný, přestože místy si ho nejde nevšimnout. Je vlastně docela smutné, že tuzemský film musím chválit už jen za to, že zvládne vypadat jako film, ale taková je holt situace; navíc mám bezesporu vychýlená měřítka dvojicí nedávných cieslarovek, takže vlastně trochu chci být na relevantní filmová díla hodnější.

Verdikt

avatar5/10

Rimsy

Překvapivě posmutnělá komedie, která sice nepůsobí trapně, ale dost možná ani neví, kam jít. Jiří Vejdělek si vyzkoušel náročnější žánr a vyslal Elišku Balzerovou a Tatianu Vilhelmovou ve starém autě objevovat sebe samé. A výsledkem je podívaná, která není tak nenáročná, jak by nejspíš měla, ale ani tak náročná, jak by nejspíš chtěla.



Hodnocení čtenářů

  • avatar6/10

    Snura

  • avatar7/10

    Rokle

  • avatar7/10

    Tomino

  • avatar6/10

    Atchyroz

  • avatar1/10

    rublik05

© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace