Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.
Kick-Ass | 2010
csfd  imdb  kinobox
US premiéra: 16.04.2010
CZ premiéra: 06.05.2010
režie: Matthew Vaughn
hrají: Aaron Johnson, Nicolas Cage, Christopher Mintz-Plasse, Mark Strong

Kick-Ass: Blu-ray


ikona
st39.6
 

Který teenager by nechtěl být superhrdinou? Nakopávat zadky padouchům, být miláčkem davů, vídat se na billboardech, na náměstích mít vlastní sochy... jak je sakra možné, že to ještě nikdy nikdo nezkusil? Když si Dave tuhle otázku položil, vysmáli se mu kamarádi. Když to nakonec sám zkusil, vysmáli se mu padouchové. A když jim to chtěl oplatit, dostal nehorázně na držku. Od té doby dostával pořád. Začal si říkat Kick Ass.

Je to jak kombinace Spider-Mana, Kill Bill, Superbad a nějakého filmu s Melem Gibsonem (ten si taky vždycky moc rád nechával rozbít ústa). Film nekompromisní ve všem a ke všem. A hlavně jedno z těch milých překvapení, díky kterým si člověk uvědomí, že dobré nápady ještě filmařům nedošly. "Jen" se musejí odprostit od studiového systému a natočit si film hezky podle svého. Přesně to Matthew Vaughn udělal, zamával hollywoodským velikánům, zafinancoval si comicsovou adaptaci sám a mohl si tak dovolit prakticky cokoliv: masturbující teenagery, sprosté dialogy, brutální zabíjení, střílení do jedenáctiletých dívek ... takové ty šílenosti, které každý chtěl ve filmu vidět, ale nikdy neměl příležitost. Až doteď.

Kick-Ass funguje ve všech úrovních. Je to napínavý thriller i ohromně zábavná komedie, obojí se tu dávkuje v ideálním množství. Vaughn si v jednu chvíli ze všeho utahuje, aby pár vteřin na to každého odzbrojil šíleným zvratem, který člověka přiková k židli (třeba taková Daveova první bitka do určitého okamžiku vypadá humorně, že?). Je to jak jízda na horské dráze. Osobně občas mívám problém poznat okamžik, kdy bych se měl přestat smát (nebo naopak), protože absurdně a k smíchu tu působí skoro všechno. Jenže když začnou padat hlavy a hlavní hrdinové trpí, musí smích ustat. Vaughn si tuhle hranici občas také neuvědomuje (střihnout z dramatické scény, ve které Hit Girl vysvobodila svého taťku a Davea, na Daveovy spolužáky, kterak v kavárně vedou pubertální řeči, může někomu připadat dost necitlivé), ale to jen v pár okamžicích, které mu moc rádi odpustíte.

Jinak je totiž Kick-Ass přesně to, co slibuje název filmu. Komiksová řežba pro fanoušky kreslených sešitů, "apatowovka pro teenagery", thriller pro milovníky napětí, love-story pro naše přítelkyně... každý nad patnáct let si tu najde to své. Nebude mu dělat problém ztotožnit se s postavami a užívat si často docela odvážné humorné výlevy. Kick-Ass je prostě pecka. Ten film šlape, nemá hluchá místa, nabízí přehršel vymazlené akce... a už jsem říkal, že je to pecka?

Na následujících řádcích rozebírám britskou edici. Tu českou nedoporučuji jak kvůli osekané dokumentární výbavě, tak kvůli ořezu obrazu, který z našeho releasu dělá Blučko k smíchu. Přepis na britském blu-rayi možná nebudete řadit mezi špičku (možná určitě), ale ani průšvih se nekoná. Kick-Ass má tonálně hodně neobvyklý obraz, kdy všechny barvy působí jaksi pastelově a kontrast není na příliš vysoké úrovni. Díky tomu má sice skvělou kresbu stínů, ale černá ani šedá na tomhle přepisu nedostává prakticky žádný prostor - místo toho jsou temnější oblasti zabarvené do modra. Je to samozřejmě dáno kamerou, ostatně v audiokomentáři se o tom zmiňuje i sám Vaughn. Ve výsledku jsou z toho vlastně docela pěkné obrázky. Nepříliš ostré a už vůbec ne plné detailů, o tom si tu můžete nechat jen zdát - ale pěkné. Možná, že s vyšším datovým tokem by ten film vypadal o něco lépe, ale vzhledem ke zdrojovému materiálu by se už asi žádné kvalitativní skoky nekonaly.

Chcete bonusy? Čeští milovníci vysokého rozlišení, polibte si peněženky! Nic nebude! Pokud chcete dokumentární nálož, musíte se otočit na import. Buďto z Ameriky, kde je disk regionálně zablokovaný (ale je u něj i DVD i digitální kopie), z Británie, kde vyšel ve steelbooku a parádním Box Setu (v obou baleních je vedle Blučka i DVDčko), ze sousedního Německa (opět i steelbook s rozdílným cover-artem), nebo třeba z Norska, kde limitovaně prodávají také steelbook s rozdílným cover-artem.

Ve všech případech dostanete to, co u nás skončilo v koši. Takže vedle trailerů, produkčních designů a fotografií především režisérský audiokomentář, dvouhodinový dokument o vzniku filmu a dvacetiminutovku o comicsových kořenech Kick Ass. V případě americké verze ještě PiP, ale to se prý moc nevyvedlo.

Vaughnův audiokomentář nepatří k těm nejzajímavějším, ale vzhledem k dokumentární náloži, která se vedle něj na disku povaluje, mu to nelze moc zazlívat. Asi by se jinak velmi často opakoval. Hodněkrát se mu stává, že jen popisuje, co se odehrává na scéně a všechny zúčastněné chválí. Často ho uslyšíte mluvit o hudbě. Vaughn ji zjevně miluje - a pokaždé, když se rozezní na pozadí scény nějaké tóny, okamžitě identifikuje název písničky, začne o ní nadšeně mluvit a většinou i rozebírat práci skladatelů. Občas přidá nějaký postřeh, proč co kde a jak udělal, takže je vlastně docela zábava ho poslouchat. Víc se toho ovšem dozvíte v dokumentu.

Aby ne. Má dvě hodiny a patří k tomu nejlepšímu, co jsem letos viděl. A New Kind of Superhero: The Making of Kick-Ass je rozdělený do několika podkapitol, pustit si ho ale můžete i v kuse. Začíná logicky u pre-produkce. Kick Ass žádné studio nechtělo a když už na něj kývlo, chtělo z něj udělat PG-13ku, vyškrtat akční Hit Girl a vůbec provést nesmysly, které by z filmu udělaly obyčejnou břečku. Vaughn na takovou hru nepřistoupil a jak už jsem zmiňoval, radši ho zafinancoval sám. Samozřejmě to později vedlo k velkým realizačním kompromisům, ale také k absolutnímu kontrole Vaughna nad látkou, což je věc v Hollywoodu zcela nemyslitelná. Rozebráno je tu podrobně celé natáčení, lokace (a podvody s lokacemi;), digitální efekty, střih (film měl rovnou několik střihačů, kteří pracovali separátně), samozřejmě Vaughnova milovaná hudba, prostě všechno, co byste o filmu chtěli vědět (takže i přijetí na testovacích projekcích a Comic-Conu). Je to ohromně nabušený dokument, bez zbytečných propagačních řečí, pěkně k věci. Prostě takový, jaký by měl být u každého filmu.

Doplňkový pohled na původ comicsové předlohy je také zajímavý, ale s filmem už samozřejmě nemá tolik společného. V centru jeho pozornosti samozřejmě stojí Mike Millar a jeho hlavní kreslíři, zpovídaní během dokreslování nových sešitů, které už jsou lehcenovlivněny v té době vznikajícím filmem.

Obraz: 2.40:1 :: 1080p (AVC)
Zvuk: DTS-HD 7.1 - anglicky, DD 5.1 česky (česká edice)
Titulky: české (česká edice)...
Datum vydání: 01. 9. 2010
Cena: 599,-

© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace