Diskuze k filmu Vandráci na ostrově lidojedů
příspěvky
Napsat příspěvek
váš komentář
Do této diskuze ještě nikdo nepřispěl, buďte první.
TOP Diskuze
103Casting na Bonda začal, producenti hledají třicátníky 69Gladiátor 2: Recenze 58Mission: Impossible 8: Teaser 34První dojmy: velkolepý Gladiátor II 16The Return: Trailer 41Captain America: Nový svět: Trailer 28Thunderbolts*: Special Look 13MovieZone Live #236 o Gladiátorovi, první Gladiátorské dojmy a narvané Herohero 10Bridget Jonesová: Láskou šílená: Trailer 14Agent bez minulosti: V.I.M.
Komentáře
- Gladiátor 2: RecenzePoluxKonečně zase epická sandálovka v kinech a navíc znovu z rukou mistra - to je nabídka, která se neodmítá (obzvláště v IMAXu). Další legacy sequel v řadě, který navíc přichází (tak jako původní film) dávno poté, co jeho předchůdcem nečekaně obrozený žánr po sérii propadáků opětovně ulehl k zimními spánku. Jak to s návratem k mečům, sandálům a pískům v aréně po takových letech dopadlo? Geniální jednička zůstává (nepřekvapivě) nepokořena, přičemž absentující Crowe a zejména Zimmer citelně chybějí, ale v přímém souboji je dvojka naštěstí více než důstojný soupeř.
Přestože Scott sem tam vyrukuje s nějakou novinkou (výtvarně nápadité , zajímavý nápad se snovou sekvencí - škoda, že tohle téma není ve filmu více akcentováno), od jedničky se napříč filmem (premisa s pomstou za zničení domova, archetypy postav (psychopat(i) na trůně, protřelý obchodník s otroky, hrající na všechny strany), vizionářský motiv "I have a dream", politikaření a intriky, , dekadence společnosti, atd.) opisuje ve velkém.
Povinná expozice, seznamující diváka s postavami a prostředím, v podstatě neexistuje a Scott vrhá diváka doprostřed všeho dění téměř okamžitě po konci úvodních titulků v podobě epické bitevní sekvence s vyloděním flotily, která svým provedením a velkolepým měřítkem připomene obléhání Jeruzaléma v Kingdomof Heaven. Hektická bitevní vřava bohužel skončí dříve, než se pořádně rozjede, což je symptomatické pro všechny akční sekvence ve filmu. S čímž souvisí určitá příběhová překotnost až zkratkovitost, která se v průběhu děje opakovaně přihlásí o pozornost.
Podivné skoky v ději a ve vývoji některých charakterů dávají tušit, že se film potýká se syndromem Napoleona, tj. spousta minut skončila na podlaze střižny. Co si ovšem Scott do filmu doplnit neodpustil, je scénáristická berlička s otcovským retconem, přestože svou podstatou popírá ústřední téma jedničky "síla a čest". Crowe se tak oficiálně stává děvkařem, který klátí manželku a současně Nielsen (protože oba synové byli zhruba ve stejném věku).
Na druhou stranu audiovizuál a obecně produkční hodnoty od opulentní výpravy a kostýmů (Max a Yates málokdy zklamou a nestalo se tak ani tentokrát), přes panoramatickou kameru a atmosférickou hudbu (Gregson Williams v rámci OST odvádí poctivou práci, Zimmer v jedničce ovšem (doslova) hraje jinou ligu a není náhoda, že emocionálně nejsilnější scény ve dvojce jsou spojeny se Zimmerovými hudebními motivy - Now We Are Free v podání Gerrard prostě nikdy nezklame), až po bombastickou akci a spektakulární měřítko dosahují top tier levelu a ten absurdní rozpočet je na filmu poznat prakticky v každé scéně (což u podobných monstrózních produkcí zdaleka není pravidlem).
Rovněž na poli castingu není, nač si stěžovat. Mescal v samotném filmu naštěstí není tak herecky nepřesvědčivý, jako působil v trailerech, respektive čeho se mu nedostává po stránce charismatu (Crowe je zkrátka někde jinde), to dohání po stránce fyzičky (ve fitku si to oddřel) a urputnosti, Pascal se pohybuje přesně na hraně klaďase a záporáka z donucení a Nielsen byl v ději přidělen překvapivě velký prostor a herecky jej dokáže patřičně využít, ovšem celý film si krade pro sebe Washington jako oddaný služebník a dovedný manipulátor zároveň (škoda, že má ve filmu jen cameo).
V čem se dvojka téměř vyrovná jedničce je akce. Dvojice největších akčních vrcholů filmu, tj. jak bitka s nosorožcem (pěkné pomrknutí na fanoušky originálu, ve kterém byla původně plánovaná jako grande finale, ale z finančních důvodů zůstala jen na papíře), tak námořní bitva v zatopené aréně se pyšní špičkovým zpracováním. Všechny mano a mano souboje jsou díky eRkovému ratingu správně naturalistické a nepostrádají dynamiku a energii. Triková stránka až na drobné výjimky (obludně digitální opice působí jako nezamýšlená parodie) dopadla na výbornou a žádný přeplácaný digibordel se tak nekoná. Snad se stane zázrak a dvojka když už ne pořádně vydělá, tak alespoň těžce nepropadne. - Gladiátor 2: RecenzetracnikSorry, přátelé, ale nic ohledně toho, že by Maximus byl Luciův otec, jsem v Gladiátorovi neviděl. Ano, byly tam náznaky na románek v minulosti, ale já osobně si myslím, že právě zmínka o tom, že oba synové jsou přibližně stejně staří, tam byla dána pro to, aby ihned zpochybnila spekulace o nelegitimním otcovství. Jo, samozřejmě nemůžu vyloučit, že ji tam scénáristé vsunuli, aby z Maxima případně udělali prolhaného pokrytce a tím ho trochu zlidštili... hmmm... ne, to nesedí.
- Víkendový výplach #794 o Pánovi prstenů a DeadpooloviRavenousja seriózne nechápem, ako toto môže niekto považovať vôbec za dobrý, nie ešte skvelý, film. Výprava bezkonkurečná, áno, herci dobrí. Ale celá tá sláva stojí na jednej, max. dvoch kultových scénach (kvadrigy, útok na loď). Okrem toho je to prahsprostá kresťanská agitka, ktorá ide v niektorých miestach a najmä v celom deji po kvadrigách v úplne rovnakom otrasnom duchu ako tie súčasné pánbičkárske kokotiny typu Sound of Freedom a pod. Ten film je úplne očividný útok na oscary (čo Wyler robil často), mierený na adoráciu zo strany kresťanského publika. Je to "ten výpravný film s epickými pretekmi v kvadrigách", a akokoľvek je tá konkrétna scéna kultová a skvelá, nič iné ten film nemá, ničím viac nie je. Aj taký Spartacus, ktorého tiež nemusím je lepší, o Lawrence of Arabia ani nehovorím - to už je úplne iný šport.
© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.
Všechna práva vyhrazena.
Kontakty: Technická podpora | Redakce