První překvapení spočívalo v tom, že film spoluprodukovala, ale především stála za celým námětem snímku a dotlačila film k realizaci, má platonická láska z mladických let Bello, která na téma království Dahomey a jeho neohrožených afrických Amazonek narazila při své návštěvě současného Beninu a zaujalo ji natolik, že se rozhodla jej zpodobnit ve filmu. Škoda, že se v něm pro ni nenašel prostor pro nějakou mini roličku matky/sestry/manželky/milenky libovolného bělošského kolonizátora
. Druhým překvapením pak byla skutečnost, že trailer trochu klamal tělem (jak už to tak trailery častokrát dělávají
) a film je především konverzačka kombinovaná s verbovačkou , zasazená do exotického prostředí rovníkové Afriky s pár ostrůvky akčních scén , než epické, válečné drama, což se ale na kvalitě filmu, naštěstí, nijak negativně nepodepsalo. Třetí překvapení se následně týkalo vlastního děje filmu, který se věnuje mocenskému boji mezi jednotlivými kmeny/státními útvary na daném území a nikoli prvoplánově černobílému (ehm
) střetu hodných černých domorodců se zlými bílými kolonizátory. Ti se sice ve filmu vyskytují rovněž, ale mají v ději jen podružnou roli. Přičemž se snímek nikterak nevyhýbá ani historickému faktu, že prodej zajatých nepřátel do otroctví byl výnosným obchodem a zdrojem moci pro úplně všechny přítomné, včetně království Dahomey . Čtvrté překvapení pro mě představovalo zjištění, že Davis a Lynch zvládají jak dramatickou část role, tak i tu fyzickou v akčních scénách (Lynch si sice vysloužila akční ostruhy loni v Bondovi, ale tady zajde mnohem dál), kterých sice není nijak přehnaně moc (což je vzhledem k neobvyklému prostředí škoda), ale předvedená akce je natočena hodně obstojně a má zajímavou (velice pravděpodobně úplně nerealistickou
) choreografii, plus Boyega zde dostal další šanci herecky předvést něco více, než je u jeho jednorozměrných blockbusterových figurek obvykle zapotřebí.Pátým a posledním překvapením (tentokrát z ranku ne-až-tak-úplně příjemných) se stalo, tak trochu podivné, tvůrčí rozhodnutí nechat promlouvat všechny domorodé postavy s legračním "africkým" přízvukem, který v některých scénách vážně míněnou snahu o "filmově-realistické" vykreslení příběhu a postav dost slušně nabourával téměř až k hranici parodie. Chápu, že odvyprávět film v původním znění nějakým místním dialektem a opatřit jej titulky by byla cesta do (finanční) záhuby, ale zvolené řešení "černoši tady budou mluvit jako ve filmech, ve kterých si z černochů tvůrci/ostatní postavy dělají legraci" se jako "zlatá střední cesta" fakt označit nedá.
Na závěr ještě potěšila do příběhu zakomponovaná linka (téměř až rozměru
), fajn OST a starosvětská kamera (žádné zběsilé úhly a divoké střihy) a zobrazení, pro našince, netradiční kultury a jejího folklóru. Celkově povedené řemeslo a zase trochu něco jiného, než je u tradiční hollywoodské produkce obvyklé, což oceňuji. 



Nejlepší na tom byly africké kmenové písně a Izogie.
Viola Davis nepředvedla vůbec nic, ale aspoň nebyla protivná …