O FILMU
Ať už chcete nebo ne, po rozpustilých černošských komediích, kde se muži převlékají jako ženy, je to právě horor, který sype producentům do kapes ty nejhorentnější sumy. A tak není divu, že se dnes všichni předhánějí o práva na staré klasiky, protože postavíte-li svůj film na zavedeném jméně, máte prakticky vyhráno. Tohle věděl i Michael Bay s Toby Emmerichem, když se v roce 2003 rozhodli produkovat remake Texaského masakru motorovou pilou, který je zářným příkladem toho, kolik peněz se dá vydělat, když včas nakoupíte práva a váš režisér není úplná lama ;). Bylo nasnadě, že Bay s Emmerichem hned po prvním víkendu odklepli dvojku – kdo by nechtěl z téhle zlaté žíly těžit dál, dokud ještě dává. Z projektu už však vycouval režisér jedničky, Marcus Nispel – což je zase zářným příkladem toho, že ne každý jde po penězích a dává raději přednost tomu, co bude mít za pár let v režijním rejstříku. Protože ruku na srdce, potenciál tohoto odvaru z odvaru asi odhadneme všichni předem.
Jak je již u dvojek moderních hororů s přízviskem The Beginning zvykem, vracíme se na začátek celého běsnění. Do dob, kdy ještě nebyl Leatherface tak zlý (i když byl každopádně už tenkrát tak ošklivý ;) a teprve si svoji zvrhlou zálibu formoval. K tomu mu dopomohl jak Bůh, tak lokální šerif Ermey – a začalo to hned čtyřmi šťavnatými úlovky. Šťavnaté úlovky v tomto žánru pochopitelně představují nevinní teenageři, kteří si zajeli do vesničky na malý nevinný výlet plný sexu, drog a odvázané zábavy. To bylo totiž tak: Kámoši Dean a Eric mají za pár dní narukovat do Vietnamu a chtěli si ještě naposled pořádně užít se svými přítelkyněmi. A co je lepšího než dobrodružství na samotě u lesa, daleko od civilizace? Popravdě, ne že by na téhle story nějak záleželo, protože stejně všichni dobře víme, že polovina z našeho hrdinného týmu skončí naporcována pod nabroušenou mačetou už po první půlhodině. Můžeme se tedy vůbec dočkat nějakých překvapení nebo dvojka Texaského masakru skončí podle předpokladů uvězněna v současné standardní šabloně? Sázím na to druhé…