O FILMU
Noah Baumbach bývá zámořskými kritiky označován za jednu z nejvýraznějších filmařských osobností. Naposledy se to projevilo na předposledním oscarovém ceremoniálu, kde se nominace za scénář dočkala jeho Oliheň a velryba (či chcete-li Sépie a velryba). Baumbach se stále drží mantry tzv. nezávislých autorů, když staví na hustě popsaném scénáři, strohé a ryze účelné formě a několika slušných hercích. Baumbach se navíc stále nevzdal klasické nezávislácké propriety, totiž metropolitního intelektuála, který před spaním pročítá Prousta, v kinech vyhledává zásadně vzletné evropské umění a místo akce (ne ve smyslu prázdných zásobníků, ale ve schopnosti řešit problémy) volí plky, plky a ještě jednou plky. Tihle lidé rádi klábosí o vztazích, během hovoru s chutí vyhledávají bizarní dialogové pointy a radši než aby souložili, mluví o tom, jestli souložit mají nebo nemají. A když už na to vlítnou, pravděpodobně jen s milenkou nebo milostným zájmem svého syna. Baumbachovy filmy jsou pak stejné jako jeho postavy – na jednu stranu hloubavé a bez vizuálního pozlátka, stejně tak i ve své okázalé intelektuálnosti otravné. Tentokrát si bude povídat Margot (Nicole Kidman) se svým synem, s nímž přijela na návštěvu své sestry Pauline (Jennifer Jason Leigh). I ta nenechá mluvidla odpočinout, pořád má totiž co řešit se svým snoubencem Malcolmem (Jack Black).