I když už počítačovým hrám neholduji tak, jako tomu bývalo v pubertálním rozpuku, stále mi neuniká přibližný obraz hráčského světa, jeho komunity a všeho možného kolem a se zájmem vyhlížím každou novou herní adaptaci, protože z mládí mi samozřejmě nějaká ta nesplněná přání zůstala. Stay Live mi ohledně námětu přijde jako celkem zajímavá záležitost. Tvůrci na to jdou od lesa – místo klasické herní adaptace si položili otázku: Proč nevzít raději reálný svět, adaptovat do počítačové hry a natočit film o tom, jak ho hra zpětně ovlivňuje? Úmysl dobrý, ke ztvárnění se dostáváme právě teď. Pokud tvůrci dobře chápou herní kulturu (a je vidět, že ano), pak nechápu, proč Stay Alive nevypadá třeba jako Elita – pravdivě nastavené zrcadlo, v němž se, byť lehce zjednodušeně, prostě odráží skutečnost. Stay Alive opět odbočuje na běžnou (a pochopitelně divácky nejschůdnější) cestu celuloidového zkreslování a navozuje klasicky filmově navoněné ilustrace toho, jak se dneska „paří gamesy“ – čtyři mladí lidé (opravdu pohledné dívky zejména) si sednou na gauč, všichni uchopí lehce předimenzované gamepady a na jedné televizní obrazovce sledují… no co vlastně? Nějak jsem nepochopil, jak by taková hra pro čtyři hráče na jedné obrazovce mohla vypadat při tom, co se v ní děje. Dobrá, přestaňme bičovat logiku. Je však třeba vyzdvihnout, že trailer je neskonale hloupý a děsně únavný. Prakticky v něm nenajdete souvislejší záběr delší jak dvě vteřiny, na každém rohu zpomalovačka či přeefektované problesknutí a rána jako z děla (to jako v celém traileru zuří bouřka? ;). Těžko říct, zda budou mladí pařani spokojení, ale já jsem si připadal jak v pouťovém strašidelném zámku, kde někdo omylem zapnul stroboskop. Mělo to být napínavé? Mělo to být hrozivé? Asi už jsem moc starý na to, aby mi stačila jen několikahodinová práce vizážistů, pár pohledně renderovaných sekvencí a hrstka průměrných až otřesných hlášek z úst neznámých teenagerů.
steelofbloodležto že pařej na jedný obrazovce, není pravda, měli v místnosti několik obrazovek, jen to nejčastější záběry neukazovaly, takže myslím že problémy s logikou tvůrce opravdu nemá...
další věc je zaostalost autora tohoto článku v herním světě - to že ty gamepady jsou z matně průhledného plastu, ještě neznamená že jsou "lehce předimenzované"...
každopádně doporučuju autorovi psát články racionálněji
you do have a life, right?