Ruku na srdce, Colin Firth už drahně let nehrál v něčem, co by nesmrdělo Shakespearem, historickými rekonstrukcemi nebo prostě naprosto unylou romancí, kde se střídmý Brit cítí jako ryba ve vodě. Single Man vypadá po dlouhé době celkem slušně a „pořádně“. Led a sníh a převrácené auto v kontrastu s (opět) dobovými brýlemi vytváří podivné, ale přitažlivé cosi, na co má člověk chuť si sáhnout a to ještě nepřišla na řadu pistole, přelíčená Julianne Moore a homosexuální motiv, což je poněkud bizarní, ale zvláštním způsobem zcela funkční trio, které ukázce dodává poněkud mysteriózní šmrnc. Škoda, že trailer ani na krok nezrychluje či nezpomaluje a stále neúnavně vyšlapává tutéž cestu v rytmech tikotu hodin, což po kratší či delší chvíli člověka ubije, nicméně stane se to téměř zaručeně. Single Man se dobře nadechuje a pak má strach vydechnout, protože ví, že to byl nádech mocný a už se mu takový nemusí povést. Proto radši dvě minuty vůbec nedýchá a jen fešně koulí očima (střídá jeden obraz za druhým) a to je v kostce úplně všechno. Škoda, velmi nadějný nášlap pravou nohou tu určitě byl.